آیا واکسن نمی تواند مانند جام زهر قطعنامه باشد که امام برخلاف میل باطنی آن را پذیرفت؟
پاسخ آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله(۱۸ / ۳ / ۱۴۰۱)
اینکه امام(درباره قطعنامه ۵۹۸)فرمود:
«جام زهر را نوشیدم» معنایش این نیست که خلاف نظر ایشان بوده و بر ایشان تحمیل شده است، بلکه تشخیص خود ایشان و تکلیف شرعی ایشان در آن شرایط بوده است
در ماجرای واکسن هم، نمی توان گفت خلاف تشخیص ایشان از تکلیف شرعی بوده است
بعد از جلسه خدمت استاد عرض کردم:
آری یقیناً حتی یک فرد معتقد به طب اسلامی هم اگر در این شرایط در جایگاه رهبری بود، قطعاً حکیمانه بود که همین تصمیم را میگرفت
چرا که غالب بلکه إجماع کارشناسی حاکم بر بهداشت کشور،تسلیم راه انحصاری واکسن بود
و این دیدگاه خواه علم باشد و خواه جهل مرکب، باید تبعیت شود تا زمانی که هنوز بطلان آن آشکار نشده است
قبول داریم که واکسن همانند جام زهر قطعنامه،و برجام زهرجام،و تأیید گرانی بنزین، تشخیص صحیح رهبری معظم از تکلیف شرعی بوده است و نباید این تکلیف را در این شرایط خاص نقض کرد،
اما آیا با دانستن وجه شرعی و تغییر شرایط چه بسا بتوانیم موجب تغییر تکلیف با قرار گرفتن در شرایطی بهتر شویم
امام قبل از قطعنامه در۸شهریور۶۵ فرمودند:این صلحی که به ما میگویند مانند صلح تحمیلی به امام مجتبی است
درباره طب غربی هم در کشف الاسرار فرمودند،طب استعماری است اما اگر کسی علیه آن حرفی بزند، علیه او هو و جنجال بسیار می کنند و او را از چشم قشر جوان و تحصیلکرده ساقط میکنند(به مفسده عظیم مخالفت با طب استعماری اشاره کردند که نقشه اصلی دشمن برای سقوط نظام است)
#همه_خادم_الرضاییم #امام_رضا