بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا. پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب؛ مولوی گرگیج امام جمعه ضد وحدت آزادشهر در سخنانی به ظاهر منطقی، ادعا كرده است كه عُمر، شهربانو را به عقد امام حسین (علیه‌السلام) در آورد! پس اگر خلافت عمر غیر مشروع باشد، نسب 9 تن از امامان شیعه زیر سؤال می‌رود!!! 🔺 ایشان اعتقادی به وحدت ندارد و فقط خود را سنی می‌داند و اهل سنتی که مخالف نظر او باشند را سنی نمی‌داند؛ وی در گذشته در اظهاراتی بیان کرده بود که هر کسی در پیاده‌روی اربعین شرکت کند، سنی نیست؛ هر سنی که عید غدیر را تبریک بگوید، منافق است. نماز شخص سنی، پشت سر شیعه باطل است و ...» 🔸 اکنون که در آستانه ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) قلوب شیعیان جریحه دار و عزادار دخت گرامی پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) هستند و از طرفی معتقد به حفظ وحدت و یکپارچگی بین شیعه و اهل سنت بوده، ولی این مولوی اهل سنت با این سخنان تحریک آمیز به دنبال رسیدن به اهداف و اغراض شخصی خویش است و  سخنان تحریک‌آمیزی بیان کرده تا این که احساسات شیعیان، جریحه‌دار شده و عده‌ای از آنان به جسارت علیه مقدسات اهل سنت بپردازند و با این کار، نظریه خود (عدم امکان وحدت با شیعیان) را به موافقین وحدت در بین علمای اهل سنت بقبولاند. 🔸 در جواب ایشان باید گفت که استدلالش نه علمی است و نه منطقی؛ نه با مبانی اهل سنت سازگار است و نا با مبانی شیعه. اگر استدلال او را بپذیریم و فرضش را صحیح بدانیم و ازدواج کسی را نادرست بدانیم، در نوادگان او چه خدشه‌ای ایجاد می‌شود؟ آیا او که چنین سخنی را می‌گوید در مورد همان خلیفه مذکور نیز همین استدلال را می‌پذیرد؟ با اینکه نظر شیعه در مورد فتوحات و جنگ‌های دوران خلفا با نظر اهل سنت متفاوت است ولی باز هم کلام مولوی اثبات نمی‌شود. چون طبق مبانی اهل سنت، حکم حاکم نافذ است، چه عادل باشد و چه جائر. بنابراین بدون عادل دانستن خلیفه هم، ازدواج با کنیز به غنیمت گرفته شده در جنگ تحت امر او بی اشکال است و طبق مبانی شیعه، در دوران خلفا هم امامت، از آنِ امیرالمؤمنین بوده و تصرف در غنایم اگر بدون اذن امام باشد، مشروع نیست؛ در حالی که در مورد مثالی که مولوی گرگیج زده، مطابق نظر امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) عمل شده، نه نظر خلیفه! همچنین اگر جنگی بدون اذن امام صورت پذیرد، تمام غنایم به‌دست آمده از آنِ امام معصوم است و بدون اذن ایشان، حق تصرف در آن نیست. اگر جنگ با اذن امام و به طور مشروع صورت پذیرد، خمس غنایم از آنِ امام است و باقی غنایم بین مجاهدین تقسیم می‌گردد. 💠 معاویة بن وهب می‌گوید: «به امام صادق (علیه‌السلام) گفتم: اگر امام، گروهی را به جنگ بفرستد و غنایمی به دست آورند، چگونه تقسیم می‌شود؟ امام فرمود: اگر با فرمانده‌ای که امام فرستاده به جهاد بروند، خُمس غنایم از آنِ خدا و خمس دیگر برای پیامبر اکرم و بین آنان سه پنجم تقسیم می‌گردد و اگر اینگونه نیست، تمام غنیمت برای امام است و به هر صورتی بخواهد مصرف می‌کند.» 🔺 پذیرش هدایا از طرف خلفای غاصب توسط ائمه (علیهم‌السلام) نیز از این جهت است که اختیار بیت المال مسلمین در دست امام است و قسمتی از آن توسط خلفا به آنها داده شده است. امام حسین (علیه‌السلام) نیز از همین جهت هدایایی که از طرف یمن، برای یزید ارسال شده بود، به نفع مسلمین مصادره فرمود. @jahaade_kabir