ادامه....
میشکند، شعائر دین را باز میگرداند، آفاق جهان را روشن میسازد،
آرامش و صلح را از کران تا کران برقرار میکند. . . . دشمنانت خوار و زبون و دوستانت عزیز و پیروز میشوند.
در روی زمین از ستمگران، جنایتکار و منکران طغیانگر و دشمنان تجاوزگر و مخالفان عنادگر احدی باقی نمیماند؛
زیرا هر کس به خدا توکل کند،
خداوند او را کفایت نماید، همانا خداوند امر خود را به پایان میرساند و وعده و قضای حتمی خویش را محقق خواهد کرد. همانا خداوند برای هر چیزی تقدیری قرار داده است.
*آیا بعد از استقرار حکومت آن حضرت گناهی صورت نخواهد گرفت؟*
مهمترین عامل صدور گناه از انسان طمع و حرص او به اندوختن مال دنیا
و احساس نیاز انسان به متاع دنیا است.
وقتی انسان به قدر کفایت از مال و ثروت بهرهمند شده و عزت و آبروی اجتماعی بیابد
و بینش او الهی شود و دنیا و متاع آن برایش بیارزش شود
و به یقین برسد که تمامی وعدههای الهی حقاند
و گرچه دیگران نخواهند و نپسندند
و در سر راه تحقق آن مانع بتراشند
بالأخره محقق خواهند شد. اگر انسان به یقین برسد که معاد و حساب و کتابی در کار است و بهشت و آنچه در آن است قابل مقایسه با عمر دنیا و آنچه در آن است نبوده،
دیگر انگیزهای برای ارتکاب گناه باقی نمیماند.
به خصوص که بنابر برخی روایات و استدلالهای برخی محققان فرزانه،
عمر ابلیس نیز با قیام حضرت (ع) تمام خواهد شد و به استناد برخی روایات آن ملعون به دست نبی اکرم (ص)
در بیت المقدس ذبح خواهد شد و تسویلات و وسوسهها و تزیینهای او هم منقطع میشود،
از طرف دیگر، موانع بیشماری مثل حکومت عدل فراگیر که رهایی از عدالت آن امکان ندارد، محیط امن و امان و سالم و عدم پذیرش فساد و تباهی و گناه از طرف عموم مردم،
مانع صدور گناه خواهد بود،
پس انگیزه، مفقود و مانع، موجود میشود.
لذا گناه صادر نمیشود، در این زمینه نیز احادیث فراوان است،
امام صادق (ع) آن دوران را این گونه توصیف میکنند:
*روابط نامشروع،
مشروبات الکلی
و رباخواری*
از بین میرود،
مردم به عبادت و اطاعت روی میآورند،
امانتها را به خوبی رعایت میکنند،
اشرار مردم، نابود میشوند و افراد صالح باقی میمانند.
پیامبر (ص) میفرمایند: خداوند به وسیله مهدی (عج) از امت رفع گرفتاری میکند،
دلهای بندگان را با عبادت و اطاعت پر میکند و عدالتش همه را فرا میگیرد.
خداوند به وسیله او دروغ و دروغ گویی را نابود میسازد.
روح درندگی و ستیزه جویی را از بین میبرد
و ذلّت بردگی را از گردن آنها بر میدارد
*اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر*
لغيبةللطوسي ص : 448؛ بحارالانوار ج52 ص210 احمد بن حنبل، مسند احمد، ج۳، ص۲۸.
مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج۵۱، ص۹۰.
ابن ابی شیبة، المصنف، ج۱۵، ح ۱۹۴۸۴.
شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص۴۷۴.
نجاشی، رجال، ص۲۲۶.
علامه حلی، خلاصة الاقوال، ص۳۷۰.
خویی، سید ابو القاسم، معجم رجال الحدیث، ج۱۱، ص۳۰۴.
شیخ طوسی، رجال الطوسی، ص۳۴۱.
علامه حلی، ایضاح الاشتباه، ص۲۴۱.
ابن غضایری، رجال، ج۴، ص۷۸.
شیخ طوسی، رجال الطوسی، ص۳۳۹.
سید ابو القاسم خویی، معجم رجال الحدیث، ج۱۱، ص۷۱.
نعمانی، محمد بن ابراهیم، الغیبة، ص۳۳۱.
طبری، محمد بن جرير، دلایل الامامة، ص۲۵۸.
@jahaade_kabir