السلام علیکم
السلام علیک یا بقیة الله 《عج》
ﺍﮔﺮ ﺳﺮّ ﻭ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﯼ ﻏﯿﺒﺖ ﺻﻐﺮﯼ ﻭ ﮐﺒﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ کنیم،ﺩﺭ ﻣﯽ ﯾﺎبیم ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﺻﻐﺮﯼ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻧﮑﺮﺩ،ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺒﺮﯼ ﺍﻣﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻭﺍ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﻤﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻭ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻧﺪ،ﺭﻫﺎ ﮐﻨﺪ؟!
👈ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ می دانستیم ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺒﺮﯼ،ﺯﻋﯿﻢ،ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ،ﻭﻟﯽ ﻭ ﻣﺘﺼﺮﻑ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ،ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ،ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﺗﮑﻮﯾﻨﯽ ﻣﺎ ﻫﻤﭽون ﻭﺟﻮﺩ ﭘﺮ ﺑﺮﮐﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺠﺖ (ﻋﺞ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﺮﺟﻪ) ﺍﺳﺖ،ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﻓﺮﺍﻣﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﯾﺮ ﻭ ﻣﺪﺑﺮ ﭼﻮﻥ ﻭ ﭼﺮﺍ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻭ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻧﯿﺎﺑﺖ ﻋﺎﻣّﻪ،ﮐﻪ ﻭﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ ﺍﺳﺖ،ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﮑﻞ ﻧﻤﯽ ﺷﺪﯾﻢ.
👈ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯿﺪﯾﻢ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﻻﯾﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻏﯿﺒﺖ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻢ ﺩﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ "ﺳﯿﺎﺳﺖ" ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﯾﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ؛ﺁﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ:"...ﻻ ﺭﻃﺐٍ ﻭ ﻻ ﯾﺎﺑﺲٍ ﺇﻟِﺎ ﻓﯽ ﮐﺘﺎﺏٍ ﻣﺒﯿﻦ" ﻭ...ﮐﻞ ﺷﯽﺀٍ ﺃﺣﺼﯿﻨﺎﻩ ﻓﯽ ﺇﻣﺎﻡٍ ﻣﺒﯿﻦ"؛ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ ﻭ ﻫﺮ ﺑﻌﺪﯼ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﯼ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺒﯿﻦ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ است.
👈در مظلومیت حضرت مهدی علیه السلام همین بس که با این که از هیچ یک از معصومین به قدر ایشان،شناسنامه ی موثق با همه ی جزئيات در دسترس نیست و در عین این که راه شناخت ایشان باز و سهل الوصول است و این قدر از طرف اجداد مطهرشان برای شناخت ایشان تلاش شده است،مظلوم تر از ایشان در این زمان وجود ندارد.
👈دلیل عقلی غربت امام زمان آن است که به طور طبیعی هر حکومتی که به تسلط و حکومت شیطان لطمه بزند،حیله و حربه ی شیطان در مخفی ماندنش بیشتر خواهد بود.
👈بعضی از حضرات گر چه حکومت تشکیل دادند،ولی مسوول حکومت جهان نبودند.اما چون حکومت حضرت مهدی جهانی خواهد شد و یکپارچه تسلط شیطان را نفی خواهد کرد و تیشه به ریشه ی حاکمیت شیطان خواهد زد،تلاش شیطان در از میان بردن زمینه ی ظهور قوی تر است... التماس دعا موفق باشید.