#تجربه_نگاری
استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیا است که توانسته است با اتکا به حمایت همهجانبه از تولیدات داخلی، جایگاه خوبی در اقتصاد جهانی به دست آورد. این اقدامات نخستین بار از سوی دولت این کشور رخ داد.. در سال 1999 میلادی، اتاق صنعت و تجارت استرالیا با همکاری دولت پویش «ساخت استرالیا» را به راه انداختند. این پویش تا آنجا جلو رفته که تمامی کالاهای ساخت استرالیا باید این نشان را داشته باشند.
بنا به اظهارات وبسایت رسمی این پویش در جولای 2011، اقدام دولت استرالیا در الزام درج لوگویی که حاوی نماد کشور استرالیا (کانگورو) است، نقش قابلتوجهی در حمایت از کالاهای استرالیایی داشته است. نتایج تحقیق آژانس جهانی اطلاعات بازار در استرالیا نشان میدهد 72 درصد مصرفکنندگان استرالیایی تمایل دارند از کالاهایی استفاده کنند که دارای لوگوی ساخت استرالیا باشد.
جالبه بدونید بنا بر نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی وان دیوایس در سال ۲۰۱۵ میلادی ، ۷۳ درصد مردم ایران به کالای خارجی گرایش دارند
#گفتمان_سازی_اقتصاد_مقاومتی
#ضرورت_اقتصاد_مقاومتی
#حمایت_از_تولید_داخلی
بررسی تجربه اقتصاد مقاومتی در کشور های دنیا در کانال
✅جهاد اقتصادی
🆔
@jahadeghtasadi