هدایت شده از سهراب خلیلی
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ تحلیلی بر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام ،سفرای کشور های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت ۱۱ مهر ۱۴۰۲ 🟢قسمت اول 👈معرفی شخصیت بی بدیل پیامبر اکرم( ص) :«...درباره شخصیت والای پیامبر اعظم ( ص) و حق عظیم او بر گردن بشریت...پیامبر اعظم (ص)،این خورشید تابان عالم هستی ،به گردن همه ی بشریت حق دارد...پیامبر اعظم ( ص) نسخه ی درمان این دردها را به بشر عرضه کرد...اشاره به دردهای بشریت توسط امام خامنه ای عزیز که عبارتند از :۱_ جهل ۲_فقر۳_ظلم ۴_تبعیض۵_غرق شدن در شهوات ۶_مفاسد اخلاقی ۷_اسیب های اجتماعی ۸_بی ایمانی ۹_بی هدفی...خداوند متعال می‌فرماید: یا ایهالذین امنوا استجیبوا لله و لرسول اذا دعاکم لما یحییکم،حیات طیبه را پیغمبر به شما می دهد...این حیاتی است که :۱_هم سعادت دنیا را تامین می کند۲_هم دل شما را آباد می کند۳_هم روح شما را روشن می کند۴_هم زندگی شما را زندگی شیرینی قرار می‌دهد ۵_هم ادامه دارد ،این حیات تمام نشدنی نیست،اسیب پذیر نیست ،ابدی است...» 🟢 تحلیلی بر این فراز از بیانات آقا: 👈بیان برخی از اوصاف و ویژگیهای پیامبر اعظم (ص) و بیان تعبیر خورشید تابان عالم هستی که وظیفه اش «طبیب دوار به»است که اگر عالم هستی لحظه‌ای از این نور ارض و سما محروم گردد ،هلاک خواهد شد.و بر گردن بشریت حقی عظیم دارد که آنها قادر به ادای آن نخواهند شد. 👈اشاره آقا به دردهای عمیق بشریت قبل از ظهور اسلام و رسالت نبی اکرم (ص) از جمله : جهل و نادانی که منشأ تمام بدبختی های بشریت بوده و هست. عمق راهبردی رسالت رسول خدا (ص) هم زدودن موهومات و جاهلیت اعراب و باز کردن باب آگاهی و دانش و علم به روی آنها بود و بر همین اساس است که اولین آیه بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد سوره علق ( اقرا ...) 👈فقر صرفا مادی و مالی نیست ،یکی از اقسام آن ،فقر علمی و آگاهی است.و اگر فقر مالی بر ملتی مستولی شود به بیان امام سجاد علیه السلام اگر فقر از در وارد شود ایمان از پنجره خارج میشود.لذا توجه به تامین نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم بر حاکمان واجب است 👈در آموزه‌های دینی مسلمان نه ظلم میکند و نه ظالم را می پذیرد.نمونه عینی و ملموس آن واقعه عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان است.هیهات هیهات من الذله.بررسی وضعیت عربستان قبل از اسلام و عملکرد بنی امیه و ابو سفیان ها در ظلم به مردم و ایجاد فضای خفقان و رعب و وحشت و کشتار مخالفان را نمونه ای از ظلم آنها میتوان دید. 👈 تبعیض ،برتری جویی در اسلام معنا و مفهوم و جایگاهی ندارد و تنها ملاک برتری ،...ان اکرمکم عندالله اتقیکم ...تقوای الهی است و بس.و تبعیض را حاکمان زر و زور برای تامین منافع خود و استثمار ملت های تحت سلطه خود در ابواب مختلف بکار می بردند تا ایجاد فضای وحشت و دلهره و رعب مردمان را رعیت و فرمانبر خود نمایند. 👈غرق شدن در شهوات،حاکمان در قبل از ظهور اسلام و طلوع رسالت پیامبر اکرم (ص)،خود با غارت منابع و امکانات مظلومین غرق در رفاه و شهوات گردیدند و عامه مردم در عین فقر و فشار های اقتصادی و معیشتی تنها با حداقل ها زندگی میکردند.با ظهور نور محمدی ( ص) رسالت پیامبر عبارت شد از ارتقای منزلت انسان و ارائه انسان کامل به دنیا با الگوی عملی یعنی رسول خدا ( ص). 👈مفاسد اخلاقی ،رواج مفاسد در زمینه های مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و ...و بویژه تنزل اخلاقیات در حد امیال جنسی و حیوانی و تبدیل حکومت به مرکزی برای ارضای امیال حیوانی خود . 👈آسیب های اجتماعی ،انزوا طلبی و تحقیر منزلت افراد و تبعیض نژادی و قومی و طبقه بندی جامعه و ایجاد قطب بندی های مختلف در جامعه برای تامین منافع خود و... 👈بی ایمانی ،رابطه ای بین عاشق و معشوق و خالق و مخلوق که نه قابل اندازه گیری است و نه ملموس و محسوس است بلکه نتایج و پیامدهای آن در اخلاص و شجاعت و استقامت و پایداری و دلداگی به معبود و ...قابل ملاحظه است. 👈بی هدفی،هدف شاهرگ حیاتی برای رسیدن به آرمان و اهداف است.و اگر فرد و جامعه دارای هدف های بلند معنوی و علمی و اعتقادی و...باشد قطعا آینده از آن آن مکتب است .در عرب جاهلی اینده معنای واقعی خود را از دست داده بود و همه چیز در آن خلاصه میشد. 👈حیات را به بیان خدا در قرآن ،پیامبر اکرم (ص) به بشریت ارائه میدهد و این حیات آثار و نتایج و پیامدهای آن عبارتند از :۱_سعادت و خوشبختی دنیای بشریت را تضمین میکند در گرو توجه به الگوهای دینی و مذهبی اسلام ۲_قلب و دل بشریت را زنده و آباد و امیدوار به آینده می‌سازد ۳_روح و روان بشریت را تنویر بخشیده و متعالی میسازد ۴_به زندگی بشریت طعم و شیرینی ویژه ای می‌بخشد ۵_این حیات استمرار داشته و فنا شدنی نیست و الی الابد ادامه دارد... 🟢ادامه در قسمت دوم... سهراب خلیلی ۱۶ مهر ۱۴۰۲