1⃣کانال ) عددی درج شده است که نشان دهنده تعداد افرادی است که این پست را مشاهده کردهاند. در تبلیغات ویویی لازم است که ویو مشخص شود . شمارش ویو به دو صورت اتفاق میافتد:
مشتری درخواست ۱ میلیون ویو روی بنر تبلیغاتی خود را داشته باشد. در این حالت تمامی کانال ها یک بنر مشترک را فوروارد میکنند.
مشتری درخواست ۱ میلیون ویو روی مجموع شاتها را داشته باشد (اصطلاح شات در زیر توضیح داده شده است).
تبلیغات حالت ۱ گران تر از حالت ۲ است؛ برای اینکه در حالت ۱ همپوشانی ویو وجود ندارد؛ اما در حالت ۲ همپوشانی ویو است (همپوشانی ویو در زیر توضیح داده شده است).
2⃣شات تلگرام :
از اصطلاحات تلگرام خلاصه شده و به معنای اسکرین شات است. کانالها پس از اتمام تبلیغ، اسکرین شاتی از تبلیغ میگیرند که بر اساس آن ویویی که به تبلیغ دادهاند، مشخص است. بر اساس این ویو به کانال مربوطه پرداخت صورت میگیرد.
3⃣ممبر و اعضای تلگرام (MEMBER):
تعداد اعضای هر گروه تلگرام را ممبر (member) تلگرام میگویند. وقتی وارد گروه تلگرام میشوید، میتوانید در بالاترین قسمت و دقیقاً زیر اسم گروه، تعداد اعضای آن را ببینید.
4⃣همپوشانی ویو تلگرام:
در تلگرام اگر پستی از نظر اندازهای بزرگتر باشد، ویو بیشتری را به خود میگیرد. با این حال در تبلیغات شاهد هستیم که مثلا ویو بنر که به صورت مشترک در تمامی کانال ها قرار داده شدهT ۳۰۰ کا شده است؛ اما مجموع شات هایی که کانال دارها دادهاند، ۳۴۰ کا شده است (اصطلاح کا در زیر تعریف شده است). این امر به دلیل همپوشانی ویو است. به این معنا که این عدد ۳۰۰ هزار ویو که زیر بنر تبلیغاتی میخورد نشان دهنده ۳۰۰ هزار فرد یکتا است؛ اما عدد ۳۴۰ کا که مبنای پرداختی به کانال های تلگرامی است نشان دهنده ۳۴۰ هزار فرد یکتا نیست.
فردی را در نظر بگیرید که در ۲ کانال تلگرامی عضو است. در این دو کانال یه تبلیغ یکسان درج میشود . بنر بصورت مشترک در هر دو کانال قرار داده شده است؛ اما ریپلای در هر کانالی به صورت مجزا قرار داده شده تا بتوان ویو هر کانال را مشخص کرد. زمانی که فرد به هر دو کانال سر میزند، ویو بنر روی عدد ۱ باقی می ماند؛ اما شمارنده ویو ریپلای در هر دو کانال ۱ میشود . وقتی که این دو کانال از تبلیغ خود شات ارسال میکنند، ویو بنر ۱ ولی ویو مجموع شات ها ۲ می شود. به این علت است که در پایان تبلیغ شاهد این هستیم که ویو داده شده به بنر کمتر از ویو داده شده به مجموع شات هاست .
5⃣کا تلگرام:
به هر هزار بازدید ۱ کا گفته میشود. در تلگرام شمارنده ویو نیز بر حسب کا نمایش داده می شود؛ برای مثال، 10 کا نشان دهنده این است که از پست مربوطه ۱۰۱۰۰ نفر دیدن کردهاند. تعرفه های تبلیغاتی بر حسب کا، ویویی است که مشتری خواستار آن است.
6⃣مسدود یا بلاک:
به بلاک کردن (block) در فارسی مسدودکردن گفته میشود. بلاک هم یکی از اصطلاحات تلگرام است که حتماً علاوهبر تلگرام در دیگر پیام رسانها و شبکههای اجتماعی شنیدهاید. این اصلاح زمانی استفاده میشود که شخصی برای شما مزاحم ایجاد کرده است یا به هر دلیلی قصد دارید کاری کنید که او نتواند با شما ارتباط برقرار کند. برای بلاک کردن کافی است روی شناسه یا عکس فرد موردنظر کلیک کرده، وارد پروفایلش شوید و گزینه block contact را انتخاب کنید.
TERMINATE(ترمینیت)7⃣
ترمینیت به معنی پایان دادن یا متوقف کردن است. این اصطلاح زمانی استفاده میشود که متوجه میشوید دستگاهی بهغیر از دستگاه خودتان به تلگرام شما وصل شده است. پس شما با ترمینیت کردن دیگر دستگاهها (Terminate All Other Sessions) فعالیت تمام دستگاههای دیگر را که به حساب تلگرام شما وارد شدهاند را متوقف میکنید.
8⃣هشتگ:
هشتگ که با علامت # ایجاد میشود، به نظمدهی و دسته بندی محتواهای کانال، گروه یا حتی یک گفتگوی خصوصی کمک میکند. بعد از هشتگ گذاری رنگ آن عبارت تغییر میکند و نسبت به دیگر کلمات متمایز میشود. پس برای جستجو درباره یک مطلب یا عبارت خاص، آن عبارت را با علامت هشتگ تایپ کنید. حالا تمام پستها و محتواهایی که با هشتگ موردنظر شما منتشر شدهاند به شما نشان داده میشوند.
9⃣انواع تبلیغات تلگرام:
تبلیغاتی که در تلگرام صورت میگیرد به دو نوع ویویی و زمانی است. نوع عام آن بر حسب ویویی است. در این حالت مشتری بر حسب ویو سفارش تبلیغ میدهد. در تبلیغات زمانی مشتری درخواست این تبلیغ بر اساس بازه های ۸ ساعته، ۲۴ ساعته و غیره را دارد. در حالت اول بودجه تبلیغاتی مشخص است؛ اما در حالت دوم بودجه دقیق پس از اتمام تبلیغ بدست میآید. در این حالت مشتری علی الحساب مبلغی را واریز می نماید و تسویه کامل را در پایان تبلیغ انجام میدهد.
🔟حالت تبلیغاتی در تلگرام:
سه حالت تبلیغاتی در تلگرام وجود دارد که شامل تبلیغات پست آزاد ، تبلیغات با محدودیت پستی ، تبلیغات پست آخر است. در زیر به این حالت های