🌀
ضرورت تحول در موضوع شناسی فقه
⚡️
نبود ساختاری برای تحلیل موضوعات و نظریات کارشناسی؛ راه ورود نظریات الحادی به جامعه اسلامی...
اول: یک
نظریه ی کارشناسی و موضوعی نه بر اساس ارزش های دین خدا و منفعت مردم، بلکه بر اساس منفعت یک عده خاص و و
بر مبنای اهداف و ارزش های الحادی و مادی بوجود می آید. نظریه ای که
خاستگاه و
غایت آن
توحید نیست.
دوم: صاحبان نظریه، با پول های هنگفت و لابی های گسترده از طریق
ابر رسانه ها، چنان این نظریه را به عنوان بهترین قول کارشناسیِ در این حوزه معرفی می کنند که انگار هیچ نظریه دیگری در این حوزه نیست و مخالفان آن نظریه ضد علم و ضد سلامت و ضد معیشت بشر معرفی می شوند.
سوم : حالا برای ترویج این نظریه و جاانداختن این موضوعِ کارشناسی در جامعه ی مسلمین و در میان متشرعه، برای
گرفتن فتوا از فقهای معظم فعال می شوند.
سابقه ی تلاش برای گرفتن چنین فتاوایی را در موضوع کنترل جمعیت، کرونا، واکسن،بانک و بورس می توان مشاهده و بررسی کرد.
نتیجةً:
بایستی در نظام فقاهتِ فردی و حکومتی، ساختاری طراحی شود :
تا اولاً موضوعات و نظرات کارشناسیِ مستحدثه به دقت
تحلیل و تبیین شوند و بررسی شوند و به این سؤال پاسخ داده شود که فارغ از حلیت و حرمت،
خاستگاه و غایتِ این نظریه به نفع تحقق ارزش های الهی و توحیدی است یا ارزش های مادی و سکولار ؟
ثانیاً : توجه کنیم،
صرفِ شهرت یک نظر کارشناسی در میان نظرات مختلف کارشناسی، آن هم به کمک ابر رسانه ها، دلیل صحت آن نیست و باید سایر نظرات کارشناسیِ مطرحِ قابل اعتنا در این حوزه، دیده و بررسی شود و بعد از آن حکم کرد.
✍حجت الاسلام مهران فر
🔸 ٣ بهمن ماه ١۴٠٠ - قم
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐
@jahanepasakorona