🔅سنجش و ارزیابی پروتکل های ایام کرونا (4)
"پروتکل های کرونا، شکست هنجارهای علوم اسلامی و ورود به خط قرمز شرعیات"
👇مقدمه:
مصالح و مفاسد که پایه جعل هنجارهای دینی هستند در احکام شرعی به معنای فقه مصطلح و در گزاره های علوم اسلامی یکسان و هم جهت هستند به طور مثال اگر در علم سبک زندگی اسلامی بیان می شود که خوردن وعده های غذاییِ کمتر و حذف ناهار مطلوب است، احکام شرعی هم بر پای همین «مصلحت» جعل شده اند و می بینیم «روزه» که یک حکم شرعی است در جهت همین مصالح تشریع شده است. خلاف آنچه در سبک زندگی غربی توصیه می شود که خوردن وعده های غذایی متعدد را مطلوب می دانند؛ با این حال نباید توقعی داشته باشیم که آئین روزه برایشان معنایی داشته باشد.
با این مقدمه، حال اگر، حوزویان محدوده ی تولید علم و نظردهی و مرجعیت خود را محدود به احکام شرعی کنندطبیعی است سکولارمعاشان قدم به قدم به خطوط شرعی برسند، چراکه چنانکه اشاره شد مصالح احکام شرعی و علوم اسلامی یکسان و هم جهت هستند. به عنوان شاهد مدعی، می توانیم به تلاش های برخی پزشکان برای اخذ مجوز از مراجع معظم تقلید برای ممنوعیت روزه داری در ایام پساکرونا اشاره کرد. پس چاره چیست جزاینکه برخی حوزویان از کلیسای خود بیرون بیایند و در جهت ارائه برنامه برای تمامی جنبه های زندگی بشر به عنوان زمینه تحقق عبودیت گام بردارد.
به پویشِ سراسری « جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇
🌐
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069