🔴
حکمرانی توحیدی؛ قیام عاشورا و فضای مجازی
⭕️ در عصر جنگهای شناختی-ترکیبی زندگی میکنیم. اگر قیام امام حسین علیهالسلام را با مختصات این جنگ شناختی-ترکیبی بسنجیم، خواهیم دید این قیام دقیقاً مطابق با مؤلفههای این نوع جنگ در برابر تمام شر بوده است.
⭕️ اگر هدف جنگ شناختی-ترکیبیِ دشمن استقرار حکمرانی طاغوت با هدف سکولاریزه کردن جامعه، اباحیگری و… در عصر ماست، دقیقاً قیام امام حسین علیهالسلام که یک قیام مبتنی بر سیاست و قدرت است، در مقابل این نوع حکمرانی قرار دارد.
⭕️ در نهضت حسینی، عزت و ذلت دو مقوله بسیار مهم است و از نقطه شروع تا پایان قیام حسینی تماماً ارتباط میان حکومت و حکمرانی عزتمندانه را میبینیم. در این قیام، امام حسین علیهالسلام یک گونه از حکومت را طرد میکند و از یک نوع حکمرانی دیگر دفاع میکند و میخواهد به تاریخ نشان دهد حکمرانی توحیدی آنگونه که یزید برنامهریزی کرده، نیست و رابطه حکومت و مردم آنگونه که یزید میخواهد نباید تنظیم شود. «مثلی لا یبایعه مثله» امام حسین علیهالسلام میفرماید کسی همچون من با کسی مثل یزید بیعت نمیکند و کسی مثل من حکمرانی کسی چون یزید را قبول ندارد.
⭕️ همچنین در زیارت اربعین نیز میخوانیم لیستنقذ عبادک من الجهاله…امام حسین علیهالسلام قیام کرد تا بندگان خدا را از جهالت خارج کند و این یعنی در دو نوع حکمرانی توحیدی و حکمرانی طاغوتی ایشان با قیامش در برابر حکمرانی طاغوتی ایستاد تا حکمرانی توحیدی بر روی زمین مستقر بماند.
⭕️ حال وقتی به شرایط فعلی جامعه نگاه میکنیم، میبینیم در عصر سایبر-رسانه، تمام تلاش سپاه شر استقرار حکمرانی طاغوتی با بستر فضای سایبر-مجازی در دنیاست و اینجاست که میبینیم حسینِ زمان ما، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مقابل استقرار این حکمرانی طاغوتی که دنبال بازگرداندن بشریت به دوران جاهلیت با بهرهگیری از مختصات و ویژگیهای این فضاست، تمام قد ایستاده و دنبال استقرار حکمرانی توحیدی در این دنیای حقیقی و سایبری است؛ یعنی ایشان دنبال اهداف راهبردی تعریف نقش مستقل، قوی و عزتمندانه مبتنی بر توحید، قسط و عدل در این فضای زیست جدید برای ملت ما در سطح جهان است.
⭕️ در ارتباط با استقرار حکمرانی توحیدی در فضای سایبر-رسانه نیز قرآن کریم تکلیف جبهه حق را با قاعدهی نفی سبیل مشخص کرده است. در این مدل قیام اگر حکومت و دولت و حکمرانی دست خودش را از دست ائمه اطهار علیهماالسلام و انبیای الهی جدا کند سر از طاغوت در میآورد. همچنین اگر حکومتی سرمایه اجتماعی خویش را در این جنگ شناختی-ترکیبی در اختیار دشمنش قرار دهد، شاهد این خواهیم بود که دشمنان بر آنان مسلط شده و در دو دورۀ جنگ شناختی-ترکیبی میان مدت و بلندمدت، هویت و نسل آن جامعه را با تزویر و نفاق، تغییر خواهد داد.
⭕️ قیام
#امام_حسین علیهالسلام، یک قیام در مقابل نفاق و تزویر نیز بود؛ امام شهید ما مبتنی بر آیه یا ایها النبی جاهد الکفار و المنافقین، با دو نوع دشمن در قیامش مقابله کرد که یکی دشمنان خارجی و کفار بود و یکی دشمنان داخلی و منافقین و امروز نیز میبینیم امام امت که مهمترین دغدغهاش
#جهاد_تبیین در برابر تحرکات دشمن در فضای مجازی ول است، در حال نبرد با این دو نوع دشمن است که با بررسی برنامههای دشمنان داخلی و خارجی در این فضا در میابیم که دقیقاً
فضای سایبر، تبدیل به فضای نفاق و تزویر شده است.
⭕️ در پایان باید گفت برای استقرار حکمرانی توحیدی در فضای سایبر، توجه به تمام ابعاد قیام امام حسین علیهالسلام هدایتگر ما خواهد بود، و الا با شرایط فعلی علیرغم تذکرات متعدد امام خامنهای در خصوص فضای مجازی ول و تحت مدیریت دشمنان، شاهد پیادهسازی حکمرانی طاغوت در اذهان و قلوب مردم در سطح جامعه خواهیم بود.
⭕️ ایران عزیز ما امانت شهدا است؛ تلاش کنیم حاج قاسمهای فضای مجازی و فضای فیزیکی باشیم، که قطعاً برای
#حاج_قاسم شدن، ابتدا باید برای انقلاب در برابر جنگ شناختی-ترکیبی آبرو داد و سپس جان…
یاران آخرالزمانی سید الشهدا بسم الله…
سید علیرضا آلداود ✍
🎓
https://24on.ir/g/14/9
جبههٔ انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh