✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۷) 💥۴. اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه / الف 1⃣ گذشته از ، دربارهٔ چند تن از افراد تیرهٔ وی نیز ادعای یا و ، مطرح است. 2⃣ این تعدّد، یا در تمام موارد درست است، که دلیلی آشکار بر اتهام امیه به‌شمار می‌آید؛ یا این‌که همهٔ این موارد اشاره به یک مورد اساسی دارند که در این‌صورت، اساسی‌ترین مورد، اتهام امیه است. فرض سوم این است که تمامی این موارد به این نیّت ساخته شده است که اذهان را از متهم اصلی پرونده، یعنی امیه، دور سازند! در هر حال، موارد یاد شده عبارتند از: 🔸الف. ابوعمرو بن امیه 3⃣ پس از آن‌که امیه ١٠سال به رفت، گفته می‌شود همان‌جا ابوعمرو را به فرزندخواندگی گرفت؛ درحالی‌که نام اصلی او و اهل صَفّوریّه بود. پس از مرگ امیه، زن وی به ابوعمرو رسید و در نتیجهٔ آن، که همان ابومعیط باشد زاده شد! 4⃣ ابن‌کلبی می‌گوید: «امیه به شام رفت و ١٠سال آنجا ماند. روزی با کنیزی از اهالی صفوریه به نام تریا که همسری یهودی از همان شهر داشت، هم‌بستر شد و ذکوان به دنیا آمد. امیه، مدعی این نوزاد شد و او را به فرزندخواندگی گرفت و ابوعمرو نامید و به مکه آورد. به همین خاطر است که رسول‌الله (ص) به عقبه، آن روز که دستور کشتنش را داد، گفت: تو و اهل صفوریه هستی.» 5⃣ وقتی از ثور بن تلده که عمری طولانی داشت، پرسید: کدامیک از اجداد مرا دیده‌ای؟ پاسخ شنید: امیه را دیدم که کور شده بود و برده‌اش ذکوان او را راه می‌برد. معاویه نهیب زد: ساکت شو! ذکوان، پسر او بود. ولی پاسخ شنید: این را شما می‌گویید! شبیه همین ماجرا بین معاویه و دغفل نسّابه نیز رخ داد! ✍️ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter