✡️ تبارشناسی بنیامیه با رویکرد یهودی (۸)
💥۴. اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه / ب
🔸ب. ابومعیط بن ذکوان بن امیه
1⃣ گفته شده: ذکوان نیز ابان (ابومعیط) را به فرزندخواندگی گرفت! فضل بن عباس از ابومعیط با عنوان «ابن ذکوان الصفوری» یاد کرده. زمخشری مینویسد: «ابومعیط، بردهای اهل صفوریه بود که ابوعمرو او را به فرزندی گرفت!» مسعودی هم مینویسد: «عقیل میگفت ابومعیط، مردی
#یهودی از اهالی صفوریه بود.»
2⃣ در نقل آبرومندانهتر ماجرا، پس از مرگ امیه، همسرش آمنه به پسر بزرگ امیه بهنام ابوعمرو رسید و نتیجهٔ این ازدواج، زائیده شدن ابومعیط بود. بنابراین فرزندان آمنه، هم برادران ابومعیط بودند و هم عموهایش!!
🔸ج. عقبة بن ابیمعیط
3⃣ رسولالله (ص) به عقبه فرمود: «تو قریشی هستی؟! تو بردهای اهل صَفّوریه هستی!» عقیل هم به عقبه گفت: «تو بهگونهای سخن میگویی گویا اصل خود را نمیدانی! تو بردهای اهل صفوریه هستی.» عقیل به این نکته اشاره داشت که پدر او یکی از
#یهودیان آن ناحیه بوده است.
🔸د. خاندان ابوالعاص
4⃣ عبدالرحمان بن محمد بن اشعث، میگفت: «نسل ابوالعاص، بردگانی اهل صفوریه هستند.»
5⃣ بنابراین
#فرزندخواندگی یا یک مسألهٔ عادی در میان
#بنیامیه بوده که در اینصورت، ادعای آن دربارهٔ
#امیه هم نیازمند دلیل محکمی نیست؛ احتمال دیگر، این است که تمامی این موارد به یک مورد اصلی باز میگردد که در این فرض، اصلیترین متهم و گزینهٔ موجود،
#امیه است.
✍️ حجةالاسلام مهدی طائب
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉
@jscenter