💠💠 یک کتاب به عظمت یک نبرد! (2) ✡️ فرانکلین، انجمن ایران و آمریکا و دیگران (قسمت اول) 1️⃣ اسناد منتشره و شواهد معتبر نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین راهبردهای کانون‌های سلطه‌گر جهانی برای نفوذ در میان ملت‌ها و ترویج ایدئولوژی و فرهنگ و غربی، بهره‌گیری از رسانه‌ی و انتشارات و همچنین برپایی مؤسسات و انجمن‌های ظاهراً فرهنگی و هنری بوده است. 2️⃣ ایالات متحده آمریکا تا پس از جنگ جهانی دوم، به‌عنوان کشوری عقیم در عرصه‌ی فرهنگ و اندیشه شناخته می‌شد. در کتاب «جنگ سرد فرهنگی: سازمان سیا در عرصه فرهنگ و هنر»، آمریکای آن دوران را در انظار مردم دیگر سرزمین‌ها، جامعه‌ای همیشه در حال جویدن آدامس، شورولت‌رانی دیوانه‌وار و هنرستیز تصویر می‌نماید. 3️⃣ از همین‌رو پس از جنگ جهانی دوم و در آستانه‌ی دوران ، شورای برنامه‌ریزی روانی طرح جامعی را برای عرضه‌ی کتاب‌های آمریکایی ارائه کرد که تحت عنوان «خانه آمریکا» در کشورهای هدف تأسیس شد که یکی از این خانه‌ها تحت عنوان «انجمن ایران و آمریکا» در ایران به‌وجود آمد و به کار گسترده‌ی نشر و چاپ بولتن‌ها و نشریات و کتب مورد نظر پرداخت. 4️⃣ به این ترتیب کار تهیه و نشر و توزیع کتاب‌هایی که فرهنگ را ترویج می‌کرد، به‌شدت آغاز گشت به‌نحوی که چندی بعد «وی جی هدریک»، از مسئولین بخش نظارت بر اطلاعات سازمان CIA نوشت: 5️⃣ «محصولات چاپی که از ایالات متحده به اروپا آورده می‌شوند، برآن دسته از محافل اروپایی که نسل‌های متمادی آمریکا را یک کشور رو به عقب در فرهنگ می‌دانسته‌اند تأثیر ژرف و عمیقی می‌گذارد. کلیشه‌های قدیمی که بریک پیش‌فرض تاریخی در مورد عقب‌ماندگی فرهنگی آمریکا استوار بودند، با طرح کتاب‌های سازمان CIA کم کم از بین می‌رفتند و همان محافلی که از توهین‌ها و افتراها حمایت کرده بودند، اکنون به‌آرامی و به‌طور عمیقی تحت تأثیر قرار گرفته بودند». 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/to9nU5 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :