🔺
#معلم_موحد
◻️◽️شايد
#گام_اول_توحيد،
اين باشد كه انسان به توحيدِ با خويش برسد، ظاهر و باطنش را يكى كند.
#واقعيت_موجود_خويش را با
#حقيقت_متعالى_انسان، يگانه كند.
🔸 حرفهاى زيبا تأثيرى ندارد وقتى ما حتى با خويش،
#يگانه نيستيم و خويشتن را از ياد برده ايم.
◻️ ما از
#خويش_بيگانه_ايم و در وطن غريبيم؛
«أتأمرون الناس بالبر و تنسون انفسكم؟»؛
آيا امر مى كنيد مردم را به خوبى ولى خودتان را فراموش مى كنيد؟
🔸 معلم موحّد را لازم نيست
كه بخشنامه ها و مدير مدرسه و ... كنترل كنند،
بلكه او يك سره،
#خدا را
#ناظر_بر_خويش می داند:
«ان اللَّه بما تعملون بصير»؛
خداوند به آنچه انجام می دهيد، بيناست؛
«ان ربك لبالمرصاد»،
به درستى كه خداوند تو را می پايد.
◻️ و بنابراين، براى
#كنترل_اعمالش،
به نيروى خارجى نياز نيست؛ زيرا به
#تقوا رسيده است و
#خودنگهدار است.
✴️ ساختن
#جامعه_توحيدى، ممكن نيست مگر اين كه
#افراد آن جامعه،
#موحد باشند و به توحيد رسيده باشند.
◻️ و
#توحيد_واقعى زمانى است كه كارهاى ما
#محركى_جز_اللَّه نداشته باشد.
⏮ بايد از خويش پرسيد، به راستى محرك ما براى
#تمام_كارهايمان،
#خداست؟
#عامل_هاى_شرك،
#مشوق كارهاى ما نبوده اند و نيستند؟
◀️ و عوامل شرك عبارتند از:
- هوسهاى خودمان (
#نفس)
- حرفها و هوسهاى مردم (
#خَلق)
- جلوههاى دنيا (
#دنيا)
- وسوسههاى دشمن و طاغوتها و شيطان (
#شيطان)
📝 استاد علی صفایی حائری (عین صاد)
📚 کتاب تربیت کودک، صفحه ۱۵.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲
eitaa.com/jz_tasnim