هدف اصلی اين قسمت مطابقت تصوير با واژه به طور غير مستقيم، رفع اشکالات تلفظی،تقويت بيان شفاهی و تصويری است. بنابراين آموزگار بايد دقت کند که هرگز به واژهٔ زير تصويرهای کوچک تأکيد نکند. هرچند دانش آموز ناخودآگاه ميان تصوير و شکل خطی، ارتباط ايجاد می کند.
تصاوير موجود در زير نگاره:
آب، بادکنک، تاب، باد، چای، چتر
کدام تصاویرها هم پایانند ( صدای آخرشون مثل همه ) ؟ آب و تاب
کدام تصاویر هم آغازند ( صدای اولشون مانند همه ) ؟ << بادکنک و باد>> ، << چای و چتر >>
صدای اول ( تاب ) چیه ؟ (تـ)
چند کلمه بگو که اولشون ( چـ ) داشته باشه ؟ چاقو ، چادر ، چمن و...
صدای اول نیمکت چیه ؟ (ن )
چند کلمه بگو که اولشون ( ن ) داشته باشه ؟ ناظم ، نرده بان ، نان و ...
صدای آخر تاب چیه ؟ (بـ)
چند کلمه بگو که آخرشون ( بـ ) داشته باشه ؟ طناب ، خوب ، آب و...
بخش کن و صداکشی را انجام بده ؟
چای ــــــــــــــــــــ» چای * صداکشی { چای ـــــ» چـ + ا + ی }
بادکنک ــــــــــــــــــــ» باد + کُـ + نَک * صداکشی { باد ـــــ» بـ + ا + د } { کـُ ـــــ» کـ + ـُ } { نَک ـــــ» نـ + ـَ + ک }
#نگاره_شش_6
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d