هدف اصلی اين قسمت مطابقت تصوير با واژه به طور غير مستقيم، رفع اشکالات تلفظی،تقويت بيان شفاهی و تصويری است. بنابراين آموزگار بايد دقت کند که هرگز به واژهٔ زير تصويرهای کوچک تأکيد نکند. هرچند دانش آموز ناخودآگاه ميان تصوير و شکل خطی، ارتباط ايجاد می کند. تصاوير موجود در زير نگاره: آب، بادکنک، تاب، باد، چای، چتر کدام تصاویرها هم پایانند ( صدای آخرشون مثل همه ) ؟ آب و تاب کدام تصاویر هم آغازند ( صدای اولشون مانند همه ) ؟ << بادکنک و باد>> ، << چای و چتر >> صدای اول ( تاب ) چیه ؟ (تـ) چند کلمه بگو که اولشون ( چـ ) داشته باشه ؟ چاقو ، چادر ، چمن و... صدای اول نیمکت چیه ؟ (ن ) چند کلمه بگو که اولشون ( ن ) داشته باشه ؟ ناظم ، نرده بان ، نان و ... صدای آخر تاب چیه ؟ (بـ) چند کلمه بگو که آخرشون ( بـ ) داشته باشه ؟ طناب ، خوب ، آب و... بخش کن و صداکشی را انجام بده ؟ چای ــــــــــــــــــــ»  چای  * صداکشی { چای ـــــ» چـ + ا + ی }  بادکنک ــــــــــــــــــــ»  باد  +  کُـ + نَک  * صداکشی { باد  ـــــ» بـ + ا + د  }  { کـُ ـــــ» کـ + ـُ } { نَک ـــــ» نـ + ـَ + ک } http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d