💢 مدارس با تکنولوژی در عصر هوش مصنوعی بیگانه اند / تکنولوژی ۲۰ سال پیش را استفاده می‌‌‌کنیم ✍️روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: ▫️بیگانگی فضای آموزشی با تکنولوژی دیر یا زود گریبان ما را می گیرد. در مدارس تکنولوژی به پروژکتور و کامپیوترهایی محدود می‌شود که حتی از ویندوز۷ به بعد آپدیت نشده‌‌‌اند. ▫️با این اوصاف، نسل زد که مشخصه اصلی آن پیوند عمیق با تکنولوژی روز است، دلبستگی چندانی به مدرسه و نظام آموزشی ندارد. ▫️همراه با همه‌گیری کرونا، ضعف زیرساخت‌‌‌های تکنولوژی در سراسر کشور بیش از پیش نمایان شد تا جایی که در سال ۱۴۰۰ از ترک تحصیل نزدیک به یک‌‌‌ میلیون دانش‌‌‌آموز پس از فراگیری کرونا گفته شد. ▫️بسیاری از خانواده‌‌‌های عمدتا کم‌‌‌درآمد از دسترسی به اینترنت یا حتی تلفن هوشمند برای پیش‌‌‌برد مراحل تحصیل خود محروم هستند. ▫️اکنون ورود هوش مصنوعی نیز زخمی بر زخم‌‌‌های گذشته شده است. براساس آمارها ایران در میان دیگر کشورهای جهان در رتبه ۷۰ استفاده از هوش مصنوعی قرار دارد. ▫️اکنون اغلب مدارس دولتی حتی از ساده‌‌‌ترین امکانات نیز محروم هستند ▫️هوش مصنوعی ظرفیت بسیار بالایی در تسهیل و بهبود فرآیند آموزش دارد. ابزارهای مبتنی بر این فناوری می‌‌‌توانند فرآیندهای آموزشی را تسریع کنند، دسترسی به منابع آموزشی را بالا ببرند و در برخی موارد که دانش‌‌‌آموزان نیازهای ویژه دارند، مفید واقع شوند. ▫️هوش مصنوعی می‌‌‌تواند به معلم‌‌‌ها کمک کند تا به جای آموزش صرف، بر فرآیندهای خلاقانه‌‌‌تری تمرکز کنند و زمان کافی برای توسعه مهارت‌‌‌های تفکر داشته باشند.