1️⃣ ایجاد انفعال در افراد
✅ خبرها معمولاً در دو دسته جهتدهی میشوند. خبر خوب یا خبر بد. سیر انتخاب اتفاقات و پرورش سوژه در یک رسانه بر اساس جهتدهی آن صورت میگیرد. مثلاً آمدنیوز برای انفعال جریان انقلابی شکل گرفت و البته در اولویتهای بعدی خود اهداف دیگری را هم دنبال میکرد.
✅ اما مهمترین کارش ایجاد انفعال و تردید در جریان انقلابی بود، دلیل موضوع هم این است که عمده بچههای انقلاب برای مشاهده و رصد سراغ این رسانه معاند میرفتند. البته این نارسانه در برخورد با مخاطب دارای استانداردهای دوگانه بود.
✅ مثلاً با گسترش انبوه اخبار در حوزه حجاب، امنیتی کردن فضا توسط جریانهای خاص علیه جریان انقلابی، ایجاد تردید و درگیری در قشر نخبه انقلابی باعث میشود که جریان انقلابی دچار یاس ناشی از شکست در انتخابات و درگیری درون گفتمانی شود. پشتیبانی این اتفاق در شبکههای اجتماعی است.
#عملیات_روانی
🆔
@majazihaa