❓آیا لزوم
#وحدت از باب
#تقیه است؟
🔹 آنچه از بررسی فرمایشات امام و رهبری متوجه شده ام این است که کلا ایشان مسأله
#وحدت را از باب
#تقیه مطرح نمیکنند، بلکه آن را یک راهکار مهم و اجتناب ناپذیر در مقابله با دشمنان اسلام میدانند. دشمنی که اصل اسلام را هدف قرار داده است نه فقط شیعه را!
⬅️
#تقیه یا خوفی است یا مداراتی.
#تقیه خوفی تقریبا همان استدلال معروف است که اگر فحش بدهیم، میکشند.
در
#تقیه مداراتی بحث ترس مطرح نیست بلکه به خاطر حسن معاشرت و همزیستی مسالمت آمیز با عامه، به مقدسات آنان توهین نمیکنیم.
👈 لکن فرمایش آقا(مستند به اظهارات مختلفی که در زمینه
#وحدت داشتهاند) ظاهرا فراتر از این دو عنوان است👇
ما دشمنی مشترک و تا بن دندان مسلح داریم که اصل اسلام را نشانه رفته است. لازم است کنار هم در یک سنگر قرار بگیریم و برادرانه تعامل کنیم تا بتوانیم از پس او بربیاییم.
✅ این یک عنوان اصیل و حیاتی و غیرتقیهای است. شبیه کاری که امیرالمؤمنین ع در مشورت دادن به خلیفه دوم در جنگ با ایران انجام دادند. حضرت میتوانستند نظری ندهند و بگذارند خلیفه دوم کشته شود، چون کسی از ایشان مشورت نخواسته بود ولی دریافتند که کشته شدن خلیفه در جنگ با ایران مساوی با شکست اسلام است. و لذا حرکت حضرت اصلا تقیهای نبود بلکه یک مسئله حیاتی و اصیل برای حفظ و اعتلای اسلام و حکومت اسلامی بود.
♻️ برگزاری جلسات
#عیدالزهرا (همانطور که در پست قبل جناب امیرخانی از آقا نقل کردند) قطعا با چنین هدفی سازگار نیست. چه دوربین راه بدهید چه راه ندهید. امری نیست که پوشیده بماند. شما دارید این سنت را ترویج میکنید، اگر فیلمبرداری کنید، در سطح بالاتر و اگر نکنید در سطح پایینتری ترویج نمودهاید.
❗️اما یک نکته بسیار مهم!👇
اینها هیچ ربطی به تولی و تبری ندارند! هیچ ربطی به بغض داشتن نسبت به دشمنان اهل بیت ع (که مسئلهای درونی و قلبی است) ندارند، هیچ ربطی به لعن ندارند.
بله! برگزاری جلسه لعن و سب ولو در خفا، فرهنگسازی چنین جلساتی است و ممنوع. اما این مسئله قطعا منافی برائت قلبی نسبت به دشمنان اهل بیت ع که از اصول مذهب ماست نمیشود. فتدبر جیدا....
💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰
🆔
@KashkooleTalabeh