🖇
#اخبار_کشور
🔹 مردودی خودروهای «نو» از تست آلایندگی معاینه فنی
🔸 مدیرعامل ستاد معاینهفنی شهرداری تهران اعلام کرد که از۱۱۰ هزار خودروی مراجعهکننده به مراکز معاینهفنی که کمتر از ۴ سال از تولید آنها گذشته است، تنها ۳۸ درصد توانستهاند از تست آلایندگی با موفقیت عبور کنند.
نواب حسینیمنش در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه در پی اجرای طرح ترافیک جدید بسیاری از خودروهایی که مشمول معاینهفنی نبودند به مراکز معاینهفنی مراجعه کردند، گفت: رانندگان این خودروها برای آنکه بتوانند از تخفیف ۲۰ درصدی معاینهفنی برتر طرح ترافیک جدید استفاده کنند برای دریافت معاینهفنی برتر به مراکز معاینهفنی مراجعه کردند.
وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار خودرو که سن تولیدشان کمتر از چهار سال بود و براساس قانون مشمول معاینهفنی نمیشدند برای دریافت معاینهفنی برتر به این مراکز مراجعه کردند، افزود: از ۱۱۰ هزار خودروی مراجعهکننده به مراکز معاینهفنی تنها ۴۲ هزار خودرو یعنی ۳۸ درصد آنها موفق شدند تستهای معاینهفنی را پاس کنند.
حسینیمنش با بیان اینکه ۶۲ درصد خودروهای مراجعهکننده که سن تولید آنها کمتر از چهار سال بود نتوانستند استانداردهای آلایندگی زمان تولید را پاس کنند، گفت: کاتالیست که حداقل باید سه سال گارانتی داشته باشد استاندارد ملی ندارد و تولیدکنندگان نیز هر چه دلشان میخواهد به عنوان کاتالیست بر روی خودرو نصب میکنند.
وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در مورد وضعیت نامطلوب کاتالیستها به وزارت صنعت، معدن و تجارتنامه نوشته و مدارک خود را ارسال کرده است، گفت: متاسفانه جواب سربالا شنیده شده است و خودروسازان نسبت به رفع این عیب اقدامی انجام ندادهاند.
حسینیمنش با بیان اینکه شهروندان باید هشیار باشند، گفت: حالا که خودروساز توجهی به آلایندگی قطعات تولیدی خود ندارد، بهتر است که شهروندان تا زمانی که گارانتی کاتالیست آنها به پایان نرسیده است داوطلبانه به مراکز معاینهفنی مراجعه کنند تا اگر در تستهای معاینهفنی مشخص شد که کاتالیست دارای عیوبی است تا زمانی که گارانتی آن به پایان نرسیده است خودروساز براساس قانون نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام کند؛ در غیراین صورت شهروندان میبایست ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بابت خرید کاتالیست از جیبشان هزینه کنند.
http://kayhan.ir/fa/news/150738
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا، گپ و بله
@kayhannewspaper