🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌 صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام اِرباً اِربا شده ای یعنی اگر جمع شوند همه لشکر من، جمع نگردد بدنت از بزرگترین رجال کربلا، حضرت علی اکبر علیه السلام هستند، تعبیری پیامبر صلی الله علیه و اله در مورد امیرالمومنین علیه السلام نقل کرده اند که جناب حافظ رجب بُرسی از علمای شیعه در مشارق الانوار الیقین نقل کرده و از علمای سنی جناب جلال الدین سیوطی در کتاب جامع الصغیر در جلد دوم نقل کرده است؛ لا تَسُّبُ عَلیاً فَاِنه مَمسوسٌ فی ذاتِ الله: به حضرت علی علیه السلام دشنام ندهید که علی ممسوس در ذات خداست. در این اشاره، حضرت نفرموده ممسوس فی افعال الله و یا ممسوس فی صفات الله بلکه فرموده فی ذات الله و این از پیچیده ترین و باطنی ترین مرتبه وجودی مولی علی علیه السلام است که مربوط به قلّه قاف عالم اعلی علّیین وجودی ایشانست! ممسوس فی ذات الله، ذاتی که به الله انتصاب دارد همان هویّت غیبیّه احدی است که در اسم مستاثره ذات متجلّی میباشد! همان تعّیین وحدت وجود یا مقام جمع الجمعی که حقیقت فاطمی نام گرفته است! اسم مستاثره ذات که حجّت خداوند تبارک و تعالی بر ائمه اطهار علیهم السلام و حلقه اتّصال ایشان است و ائمه اطهار علیهم السلام نیز حجّت خداوند تبارک و تعالی بر خلائق. امیرالمومنین که امیر ولایت است در عالم وجود یعنی ولایت مطلقه الله جلّ جلاله شانه از ناحیه اسم مستاثره ذات بر او تجلّی تامّ و مطلق نموده و مولی علی علیه السلام که در اتّحاد و اتصال با اسم مستاثره ذات(حقیقت فاطمی) است لذا ایشان نقطه آغاز فیض وجود در عالم و مقام کثرت است! چرا که همه چیز از ولایت آغاز میشود، شرح این حقیقت را در بیان عرشی دیگر امام علی علیه السلام که قبلا درباره آن مباحثی تبیین شد حضرت فرمود: تمام قرآن در سوره فاتحه و تمام فاتحه در بسم الله الرحمن الرحیم و تمام بسم الله الرحمن الرحیم در باءِ بسم الله الرحمن الرحیم و تمام باءِ بسم الله الرحمم الرحیم در نقطه ی تحت باءِ بسم الله الرحمن الرحیم جمع است و این منم آن نقطه تحت باء بسم الله الرحمن الرحیم! نقطه اشاره به هویّت غیبیه ولایت دارد! نقطه، مقام اتّصال و اتّحاد(ممسوس) با اسم مستاثره ذات احدی است که آن به آن تجلّیات احدی فاطمی بر هویّت غیبیه علی عالی اعلی در حال وقوع است(تجلّیات ذاتی) به نحوی که از این حلقه اتّصال، ولایت علویّه بر عالم متجلّی شد و از ولایت علویّه نیز خلقت نوری عرش اسماء الله، لوحُ قلمُ کرسیُ و بهشتها و هفتاد هزارعالم! حالا تعبیر پیامبر ختمی مرتبت صلی الله علیه و اله درباره امیرالمومنین علیه السلام در یکجای دیگر تصریح شده است و این از سِرُّالاسرار وادیه ولایت است، تعبیر ممسوس فی ذات الله را حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام درباره علی اکبر علیه السلام نیز بکار برده که بسیار مشهور است، اگر تمام کتب روائی را بگردید در مورد هیچ شخصیّت دیگری نمیتوانید بیابید الّا در مورد حضرت علی اکبر علیه السلام و این زمانی بود که ایشان قصد میدان جنگ کردُ برای وداع نزد بنی هاشم رفت و قیامتی بین اهل حرم رسول الله صلی الله علیه و اله بپا شد به طوری که تاخیر در رفتن جناب علی اکبر علیه السلام حاصل شد، در این حال امام حسین علیه السلام فرمود: رهایش کنید علی را او غرق در ذات الهی است: عَلیٌ الاَکبَر مَمسوسٌ فِی ذاتِ الله!!! الله اکبر و این همه اشتیاقی که حضرت سیدالشهداء به ایشان دارند سر این قصه است! روز عاشورا، جناب علی اکبر علیه السلام چنان در اوج عطش بودند بطوری که هنگامه ی جنگ، لحظاتی نزد امام حسین علیه السلام بازگشتند عرضه داشتند: تشنه ام پدر ! اما حضرت، زبان علی اکبر علیه السلام را در دهانش گذاشت البته تعابیر ظاهری که ذکر شده بجای خود، اما هرچه کرد با علی اکبر همین لحظات بود! زبان تفتیده، خشکیده و ترک خورده و زخمی علی اکبر حلقه اتصال و اتّحاد ایشان با معدن و خزینه لایتناهیِ امیرعشق(تجلّیات ذاتی) است! ذکر عطش علی اکبر علیه السلام از حیثِ طَلَبِ سعه وجودی است! اشاره طَلَبِ وسیع تر شدن بود! هیهات که منظورش آب برای رفع عطش باشد! این در حالیست که جناب علی اکبر علیه السلام از اوضاع خیام و بی آبی باخبر بود! حالا با طلب آب ظاهری موجبات شرمندگی، و آزرده خاطر شدن امام زمان خویش شود! بی جهت نیست: امام خمینی راحل، در درس اخلاقشان فرمودند: امام مدایح و گفتار اهل بیت علیهم السلام خصوصاً حضرت اباعبدالله علیه السلام در مورد حضرت علی اکبر علیه السلام حاکی از این است که اگر ایشان در کربلا به شهادت نمی‏رسید، خود، امام مفترض الطاعه می‏بود. -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104