🔻
برشی از متن کتاب:
▪️حمایت از کالای ایرانی تنها به خریداری آن نیست؛ بلکه ما باید دیگران را نیز به چنین حمایتی فراخوانیم و آنها را از مصرف کالای خارجی بازداریم. برای این منظور تبلیغ چهره به چهره و رو در رو بسیار کارساز است. چرا ما تجربه بهرهمندی از محصولات ایرانی با کیفیت را با دیگران در میان نمیگذاریم؟؛
چرا در دورهمیهای خانوادگی، در محل کار و حتی در مساجد از آن سخن نمیگوییم؟
تجربه نشان داده که این نوع تبلیغ بسیار مؤثرتر از تبلیغات رسمی است.
❗️اگر مردم بدانند که با مصرف کالای داخلی چه میزان به
#اشتغال_جوانان ایرانی کمک میکنند، مسلما به این امر ترغیب خواهند شد. اگر مردم بدانند که تنها با مصرف پوشاک ایرانی میتوانند زمینه ایجاد بیش از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار شغل مستقیم را فراهم کنند، رغبتشان به مصرف پوشاک
#چینی و
#ترک کمتر میشود. همین مسأله در مورد سایر کالاها و خدمات ایرانی نیز صادق است. البته حمایت از کالای ایرانی به معنای خریداری و مصرف کالای بیکیفیت نیست؛ بسیاری از کالاهای ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردارند.
❗️پیشنیاز حمایت از کالای ایرانی، گسترش فرهنگ آن در میان مردم است. لازمه این امر استفاده از تمامی نهادهای فرهنگساز به خصوص آموزش و پرورش و رسانههای جمعی است. علما و فرهیختگان نیز میتوانند کمک شایانی به فرهنگسازی حمایت از کالای ایرانی بکنند. علمای اسلام در برهههای مختلف در این زمینه پیشقدم بودهاند.
#حمایت_از_کالای_ایرانی #اقتصاد
#اقتصاد_مقاومتی #جنگ_اقتصادی
#جهاد #جهاد_اقتصادی
▪️صفحه اینستاگرام کتاب هیأت:
📎 instagram.com/ketab_heyat
▫️
@ketab_heyat