دلالته الیه، ما کان له علی الله حق فی ثوابه و لا کان من اهل الایمان.»[7]
فرمود:«حقیقت و مخ امر و اعلای آن و کلید آن و باب اشیا و رضای خداوند، اطاعت امام است بعد از معرفت او. آگاه باش که اگر مردی شبها به عبادت ایستد و روزها روزه بگیرد و تمام مالش را صدقه دهد و تمام روزگار را حج کند و نشناسد ولایت ولی خدا را تا موالات او کند و تمام اعمالش به راهنمایی او باشد، نیست برای خدای تعالی حق و ثوابی و نمیباشد از اهل ایمان...و از مجموع اخبار استفاده میشود که ولایت شرط قبول اعمال، بلکه شرط قبول ایمان به خدا و به نبوت رسول مکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) است. »[8]
آیت الله مظاهری
پی نوشت ها:
[1]. بحارالانوار، ج 69، ص341.
[2]. وسائلالشیعه، ج1، ص10.
[3]. قرآن، آلعمران/31.
[4]. بحارالانوار، ج69، ص247.
[5]. همان، ص250.
[6]. داستانها و پندها، ج 3، ص81.
[7]. کافی، ج2، کتاب الایمان و الکفر، باب دعائم الاسلام، حدیث5.
[8]. چهل حدیث، ص484.