🔹@h_khoban_ir 🎥 مناجات شعبانیه را بخوانید آقا! 🔺اهمیت ویژه مناجات_شعبانیه در دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)، مناجاتی که همه ائمه اطهار علیهم السلام به قرائت آن التزام داشتند ❤️ الهی هب لی کمال الانقطاع الیک... 🔹@h_khoban_ir یکی از واعظان تهران بعد از نماز مغرب و عشا از علامه طباطبایی پرسید: چگونه در نماز حضور قلب داشته باشیم؟ فرمودند:زیاد سخن نگویید،پرگو نباشید. 🔹@h_khoban_ir افضلیت نافله وتر بر دیگر نافله های شب فضیلت به جای آوردن نماز وتر (شفع و وتر) از نوافل شب (۸رکعت) بیشتر است و هم چنین خواندن نماز مفرد وتر بر شفع نیز افضل است. به همین دلیل است که توصیه شده است چنانچه زمان کافی برای خواندن نمازشب نباشد، حداقل نماز وتر (مفرد وتر) را به جای آوردند. روایت مورد استناد به این شرح است: محمد بن مسلم می گوید: از امام باقر علیه السلام درباره مردی پرسیدم که در آخرشب بیدار می شود و می ترسد که صبح شود، (زمان کافی برای نافله شب ندارد) آیا می تواند (ابتدا) نافله وتر را بخواند و یا اینکه نماز را بر همان صورتی که هست بخواند تا اینکه (نوبت) نماز وتر شود؟ امام پاسخ فرمودند: بل یبداُ بالوتر. و قال: انا کنت فاعلا ذلک بلکه با نافله وتر آغاز کند؛ و روای گوید: من نیز این چنین عمل می کردم. 🔹@h_khoban_ir مولی امیر المومنین علیه السلام می‌فرماید: یاران مهدی ( عج) همه جوان اند و پیر در میان آن ها به چشم نمی خورد مگر اندک مانند سرمه در چشم 📚(الغییه للطوسی ، ص ۴۷۶) 🔹@h_khoban_ir 💠 آیت الله حائری شیرازی: 📍دلبستگی به دنیا، موجب سختی جان کندن 🔺️ تحمل جراحی و دردهای آن در حالت عادی ممکن نیست و برای عموم محال است. ازاین‌رو، باید بیمار را پیش‌از جراحی بیهوش کنند تا درحالی‌که توجه او از موضع درد و خود درد منقطع شده‌است، معالجه شود. خروج از "خود"، در حقیقت جان کندن است، و تحمل این‌جان کندن بسیار مشکل یا محال است و برای آنکه انسان سختی جان کندن را احساس نکند، باید در یک حال بی‌حسی نسبت‌ به دنیا باشد؛ به‌عبارت‌دیگر باید همان مستی ای که در عرفان مطرح است برای فرد پیش آید تا توجه او به دنیا منقطع شود. 📚کتاب تمثیلات اخلاقی تربیتی/ج۱/ص۷۰ 🔹@h_khoban_ir 🏷خاطره‌ی رهبر انقلاب از روایت مرحوم آیت‌الله خوشوقت درباره مکاشفه‌ی یکی از علما 📝رهبرانقلاب: خدا رحمت کند، مرحوم آقای خوشوقت میگفت یک عارفی در مکاشفه دید که آنجا یک سکوی بلندی است، این جوانها همین طور می‌آیند و با یک جست میپرند روی آن سکو. این عارف مکرر پرید و هر کار کرد نتوانست و افتاد زمین. بعد ملتفت شد که آنها جوان هستند و این پیر است. 🔹در عالم معنویت هم همین است، در سلوک هم همین است، در مشاهده‌ی رؤیت الهی و جمال الهی هم همین است؛ آنجا هم آمادگی جوان بیشتر است، بهتر میتواند پرواز کند و میتواند راههای بلند را بپرد. پیرها تا بیایند به خودشان بجنبند وقت گذشته و بعد هم توانشان اجازه نمیدهد. الحمدلله این مفاهیم در دل شما جوانها روییده. 🔹@h_khoban_ir 💠 امروز چی خوردم؟ 🍃 آیت الله کوهستانی 🍃 🍲 آیت الله کوهستانی درباره‌ی تأثیر غذا در انسان می‌فرمود: اثر غذا در انسان بسیار زیاد است. انسان وقتی غذا می‌خورد بخشی تبدیل به خون می‌شود و به مغز می‌رسد، در نتیجه اگر غذا طیب و طاهر نباشد، بر افکار انسان اثر می‌گذارد 🍲 و این فکرهای شیطانی ناشی از تأثیر آن غذای ناپاک است. من خود گاهی که می‌نشینم اگر فکرهایی به ذهنم بیاید، بلافاصله می‌اندیشم که امروز چه چیزی خورده‌ام. 📚 بر قله‌ی پارسایی، ص 113 🔹@h_khoban_ir 💠حجت الاسلام والمسلمین پناهیان: 📌 امام حسین(ع) شوق‌انگیزترین بخش دین ماست 🔹این روزها ایام میلاد امام حسین(ع)، اباالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) است. بی‌تردید کربلا و عاشورای اباعبدالله(ع) شوق‌برانگیزترین بخش دین ماست. هیچ بخش دیگری از دین این‌گونه نیست که بتواند در دل انسان، این‌قدر شوق ایجاد کند. گاهی اوقات می‌بینید که مردم در عاشورا بیشتر از شبهای قدر از خودشان مایه می‌گذارند. چرا؟ 🔹چون فعالیت‌ها در عاشورا، بیشتر از نوع شوق است نه خوف. مثل شب قدر نیست که از روی خوف بروید تا مبادا مقدرات شما خراب شود یا گناهان شما بخشیده نشود. البته خوف خوب و لازم است، ولی در مقابل شوق کم می‌آورد. 🔹در عاشورا به خاطر شوق به اباعبدالله الحسین(ع) به مجالس و دستجات می‌روید. در عاشورا مردم حتی به فکر ثواب هم نیستند. و از سرِ شوق خالصانه‌ای که نتیجۀ حبّ و ودّ خالصانه است حرکت می‌کنند. کدام عاملی می‌تواند مثل اباعبدالله الحسین(ع) در ما این شوق را ایجاد کند؟ این شوق خیلی عجیب است. 🔹مرحوم قاضی(ره) می‌فرمود: در عالم مکاشفه دیدم که رحمه الله الواسعه حسین(ع) است و باب رحمه الله الواسعه اباالفضل العباس(ع)