📸 فعالان کسب و کارهای اینترنتی بیشتر از کدام شبکه‌اجتماعی استفاده می‌کنند؟ 🔻80 درصد از کسب‌و‌کارهای مجازی علاوه بر وب سایت خود، به شبکه‏ های اجتماعی برای ارائه کالا و خدمات خود تکیه دارند. 🔻در میان شبکه‏ های اجتماعی، اینستاگرام در میان 84 درصد از کسب وکارها مورد استفاده قرار می‌‏گیرد. بعد از آن واتس‏اپ و تلگرام با 49 و 32 درصدی مورد استفاده کسب و کارها قرار گرفتند. پیام‌رسان‏ ها با سهم 28 درصدی و نرم‌‏افزارهای تلفن همراه با سهم 24 درصدی در رتبه‏‌های بعدی استفاده توسط کسب‌و‌کارهای مجازی بوده‌‏اند. 🔻درباره دریافت وجه از مشتری هم 67 درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی از درگاه پرداخت اینترنتی برای دریافت وجه از مشتریان استفاده می‌‏کنند. 30 درصد نیز از روش پرداخت در محل و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی بانکی به‌صورت مشترک بهره برده و تنها 3 درصد از کسب و کارهای الکترونیکی، روش‏‌هایی مانند پرداخت در محل، کارت به کارت و واریز به حساب را برای تحویل کالا و خدمات خود به مشتریان ارائه می‌‏دهند. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•