🟣 شیعه از منظر تاریخ نگاران اسلامی
✳️ مسعودى (م 345ق) در رويدادهاى مربوط به پس از رحلت پيامبر مینويسد: «آنگاه که بيعت ابىبکر به انجام رسيد، على(علیه السلام) و گروهى از شيعيان او در خانهاش تحصن کردند».
📚مسعودی، اثباتالوصية، ص121
✳️ نوبختى (م 310ق) مىنويسد: «شيعه همان گروه ياوران علىبن ابىطالب(علیه السلام) بودند که در زمان پيامبر و پس از او به اين نام شناخته شدند و همه، آنها را با اين عنوان میشناختند که از همه گسسته و به على پيوسته و پيشوايى او را پذيرفتهاند»
📚نوبختی، فرقالشيعه، ص15
✳️ ابوالحسن اشعرى (326ق) مینويسد: «علّت اينکه اين گروه را شيعه میگويند، اين است که از على پيروى کرده و او را بر ديگر ياران رسول خدا مقدم داشتند»
📚الأشعری، مقالاتالاسلاميين، ج1، ص65
✳️شهرستانى (548ق) مینويسد: «شيعه کسانى هستند که بهطور خاص از على پيروى کرده و به امامت و خلافت او از طريق نص و وصيت قائل شدهاند»
📚شهرستانی، الملل والنحل، ج1، ص131
♨️ این شواهد و سایر موارد مشابه به این ها که در کتب تاریخی آمده است گواه بر این مطلب است که شیعه از زمان پیامبر اسلام و علی بن ابیطالب علیه السلام بوده و مانند بسیاری از مذاهب اسلامی همچون اهل سنت بعدها ساخته و فرقه فرقه نشده است.
واین خود حکایت از اصالت و حقانیت آن می کند !
#شیعه
#حقانیت_شیعه
#اهل_سنت
🔰موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت
🌐
eitaa.com/khate_fekr
🌐
t.me/khate_fekr