🟣 شیعه از منظر تاریخ نگاران اسلامی ✳️ مسعودى (م 345ق) در رويدادهاى مربوط به پس از رحلت پيامبر می‌نويسد: «آن‌گاه که بيعت ابى‌بکر به انجام رسيد، على(علیه السلام) و گروهى از شيعيان او در خانه‌اش تحصن کردند». 📚مسعودی، اثبات‌الوصية، ص121 ✳️ نوبختى (م 310ق) مى‌نويسد: «شيعه همان گروه ياوران على‌بن ابى‌طالب(علیه السلام) بودند که در زمان پيامبر و پس از او به اين نام شناخته شدند و همه، آنها را با اين عنوان می‌شناختند که از همه گسسته و به على پيوسته و پيشوايى او را پذيرفته‌اند» 📚نوبختی، فرق‌الشيعه، ص15 ✳️ ابوالحسن اشعرى (326ق) می‌نويسد: «علّت اين‌که اين گروه را شيعه می‌گويند، اين است که از على پيروى کرده و او را بر ديگر ياران رسول خدا مقدم داشتند» 📚الأشعری، مقالات‌الاسلاميين، ج1، ص65 ✳️شهرستانى (548ق) می‌نويسد: «شيعه کسانى هستند که به‌طور خاص از على پيروى کرده و به امامت و خلافت او از طريق نص و وصيت قائل شده‌اند» 📚شهرستانی، الملل والنحل، ج1، ص131 ♨️ این شواهد و سایر موارد مشابه به این ها که در کتب تاریخی آمده است گواه بر این مطلب است که شیعه از زمان پیامبر اسلام و علی بن ابیطالب علیه السلام بوده و مانند بسیاری از مذاهب اسلامی همچون اهل سنت بعدها ساخته و فرقه فرقه نشده است. واین خود حکایت از اصالت و حقانیت آن می کند ! 🔰موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت 🌐eitaa.com/khate_fekr 🌐t.me/khate_fekr