#چکیده_درس_دهم_علوم
وجود هوا در اطراف مااز بچه ها میخواهید درباره جاهایی که وجود هوارا حس میکنند ,فکر کنند و سخن بگویند.
شاید در حمام برای بازی کاسه آب را با فشار خواستند وارد وان کنند و نتوانسته اند و هی کاسه به سمت بالا آمده است ,یا شب که لیوان آب بالای میز کنار تختشان بوده صبح حباب های ریز دور لیوان را دیده اند.یا وقتی در کلاس باز و بسته شده خوردن پنجره را بهم یا تکان پرده کلاس را دیده اند.یا بادکنک باد شده ,یا وقتی روی خاک آب میریختن حبابهایی که قل قل کرده اند را مشاهده کرده باشند.میتوانید با انجام فعالیتها وجود هوا را برای آنها به صورت ملموس نشان بدهید.بازی با حباب یا فوت کردن به فرفره یا بادزدن با یک بادبزن دست ساز خودشان و.....
بعد بخواهید درباره ی فواید باد,با توجه به تصاویر بحث و گفتگو کنند, یا ضررهایی که بر اثر باد شدید ممکن است ایجاد شود.
آنها را به چالش وادارید, ماشین بادکنکی بسازید.
💥یک جعبه که چهار چرخ از آن عبور کرده و بادکنکی داخل آن قرار گرفته و انتهای بادکنک از یک طرف جعبه خارج شده است, وقتی بادکنک خالی میشود چه اتفاقی می افتد.
چرا همه ی جعبه ها با یک سرعت حرکت نمیکنند, چرا ممکن است بعضیها کج بروندو.... تمام پرسشهارا با آزمایش جواب بدهند.
💥شمع و لیوان شیشه ای, شمعی را روشن میکنید و یک لیوان به آرامی روی آن قرار می دهید , چرا شمع خاموش شد, کار را با لیوان بزرگتر تکرار میکنید ,چرا دیرتر خاموش شد, چی توی لیوان بزرگ بیشتر بود.
و......
بپرسید و مشاهده کنند و نتیجه بگیرند. هدف در پایه اول دیدن است.یا با فیلم های آموزشی یا انجام آزمایشات .
💥بازی با سرنگ و لوله پلاستیکی هم جابه جایی هوارا میتواند به آنها نشان بدهد.
📢درباره راههای آلودگی هوا و چگونگی جلوگیری از آن را به بحث بگذارید تا نقاشی کنند.
#فصل_ده
#درس_ده
#بخش_ده
#علوم_تجربی_اول_دبستان
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول