دلایل کند نویسی دانش آموزان: join🔜 @KheshteAvval – ضعف عضلات انگشت – بد گرفتن مداد – کوتاه بودن مداد – بد نشستن و ارتفاع صندلی – بد گذاشتن کاغذ روی میز – چپ دستی – گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب موقع نوشتن – برتری چپ چشمی وبرتری راستی – نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم – سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف وشخصی خودش است.مثل لباس پوشیدن و دگمه بستن و… – زیاد بودن مطالب درسی – نداشتن فرصت برای یادگیری وتمرین و رقابت با دوستان – انجام دادن تکالیف توسط والدین – توقع زیادی و جاه طلبی کودک و والدین – فقدان انگیزه به یادگیری – سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش به میزان تلاش کودک – شروع زودتر از موعد مقرر آموزش نوشتن است مثل پیش دبستانی یا خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از ۹سالگی. – آموزش غلط یا عدم کنترل ونظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسط معلم در منزل توسط والدین join🔜 @KheshteAvval – دلیلش خود کتاب درسی برای بخصوص کلاس اول است که دونوع خط نسخ و نستعلیق وشکسته نستعلیق را معرفی کرد و موحب سردر گمی دانش آموزان شده. – راهبردهای پیشنهادی برای درمان کندنویسی با منشاء ضعف عضلات: – اشکال در عضلات ضعیف انگشتان است که زود خسته می شود و کم رنگ می نویسد. – در ضمن تناقض در دو نوع خط نیز مشاهده می شود.بهتر است به خط نسخ بنویسد نه شکسته نستعلیق (نه زیبا نویسی).ابتدا درست نویسی را یاد بگیرد بعد زیبا نویسی. – خط دفتر را رنگی کنید.یک خط در میان بنویسد.مثلا یک خط سبز زمینه باشد.یک خط زمینه نارنجی. – از دفتر شطرنجی نیز می توانید استفاده کنید.برای نوشتن نسخ کلمات. – تایپ با کیبورد را نیز در منزل با خط نسخ شروع کند. – انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد. – ورزش انگشتان را شروع کند مثل حرکت انگشتان بر روی پلکان رفتن.بالا و پایین رفتن. – خمیر بازی چنگ زدن به آن ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره. – در نوشتن از روی الگو مثل نقطه چین کلمات حتما تایم و زمان را بگیرند و طبق زمان بنویسد سپس زمان را کم و کمتر کنید. join🔜 @KheshteAvval – جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود، تراش، هسته خرما و… در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد. – غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه با انگشتی مداد به دست می گیرد. – با انگشتی که قلم می گیرد و می نویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را با ثبت زمان دونه دونه جمع کند. – چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی یا تویپ چرخ ماشین و دوچرخه با انگشتان دستی که قلم بدست می گیرد. – بازی طناب کشی با بدو انگشت بصورت قلاب بین دو نفر یا بلند کردن وزنه با کش مفید است. – چنگ زدن و شانه کردن مو با دست توسط کودک. – ریش ریش کردن تار های فرش یا نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد. – باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهر، فقل در با کلید در سایز ها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد – شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را می گیرد توسط کودک. ورق زدن کتاب نیز با دوانگشت مفید است. – جمع کردن سوزن ته گرد از روی آیینه با دوانگشت اشاره و سبانه که قلم را بدست می گیرد. http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا