🥀🤍قال قلت ممكن است با ضمّ «تاء» به صيغه متكلم، و ممكن است به صيغه خطاب باشد. و إن زنوا كلمه «إن» وصليّه است. أى، إذا عرفوا، فليعملوا ما شاءوا و إن كان من الكبائر. قوله: «إنّا للّه» كلمه «استرجاع» را
🔺در مقام شدت مصيبت و عظمت آن گويند.
💫❄️و چون اين افترا يا سوء فهم از مصيبتهاى بزرگ بوده، حضرت در مقام كمال تحاشى از آن چنين فرمودند. قوله: أن نكون أى، فى أن نكون. يعنى انصاف نكردند با ما در اينكه ما مورد تكليف و مأخوذ بر آن باشيم،
🔺و آنها به واسطه اعتقاد به ما مورد تكليف نباشند و مأخوذ بر اعمال نشوند.
🥀🤍بعد از آن بيان مقصود خود را فرمودند كه ولايت شرط قبول افعال است، چنانچه اشاره به آن بيايد
🔺ان شاء اللّه تعالى.
🥀پاورقی
[1] اصول كافى، ج 2، ص 464، «كتاب ايمان و كفر»، «باب أن الإيمان لا يضرّ معه سيّئة»، حديث 5. در نسخ چاپى و إن زنوا أو سرقوا او شربوا آمده است.