اسلامی ✅ 5 سالی هست که در دانشگاه های مختلف، دروس معارف را تدریس می کنم؛ رسیدن به روشی که اینگونه دروس را از خمودی درآورد و دانشجویان را علاقمند به درس کند از دغدغه های همیشگیم بوده است؛ 💢 در یک حرکت ابتکاری سعی کرده ام که بر اساس الگوی " عوالم" و " جهان های مواری" کل دروس اندیشه یک و اندیشه دو را سامان بدهم؛ و تمامی سرفصل های مهم درس را در این مفاهیم توضیح دهم که با استقبال بی نظیر دانشجویانم همراه شده است. به دلیل اهمیت این کار و همزبانی علوم انسانی با فهم مخاطبین می توان از پروژه مهم استفاده کرد. پس از طرح ابتدایی این عوالم و توضیحات در مورد ویژگی این جهان ها و درک صحیحی از ، می توان نتایجی را برای دانشجویان فرمولیزه کرد. به دو نتیجه ذیل توجه کنید: 1️⃣هر چه در عوالم پایین تر اتفاق می افتد در جهان بالاتر اثر می گذارد و برعکس، مثلا کار نیکو در عالم ماده زندگی راحت تر در برزخ و بهشت را به دنبال دارد. 2️⃣انسان در حال چرخش در این نظام است، انا لله و انا الیه راجعون، یعنی ما از عالم احدیت آمده ایم و به سوی او باز می گردیم، این چرخش turn در نظام طبیعت وجود دارد؛ اگر بتوانیم مفهوم مبدا را اثبات کنیم مفهوم توحید را اثبات کرده ایم و اگر بتوانیم مفهوم برگشت و ارجاع به عالم بالاتر را اثبات کنیم مفهوم معاد را حل خواهیم کرد؛ همانطور که می دانید سرفصل اصلی درس اندیشه یک اثبات مبدا و معاد است. 💠یکی از نکات مؤثر در عمومی سازی استفاده از واژگان متفاهم با دانشجویان است به همین جهت می توان از عبارت" " به جای " عوالم" بهره برد