🔻استاد اخلاق:
هر علم مادی که رنگ دینی و خدایی بگیرد برای آخرت ما مفید و راهگشاست
💠روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان از برگزاری جلسه اخلاق با سخنرانی استاد اخلاق حجت الاسلام والمسلمین عبدوس و با حضور مدیر و کادر مدیریت استان و کادر مجتمع حوزوی الزهرا در محل مدیریت استان خبر داد.
🔸 استاد اخلاق حجت الاسلام والمسلمین عبدوس در این جلسه گفت: بنا و نجار هر کدام برای انجام کار خود نیاز به ابزار و لوازم دارند، ابزار روح ما هم این حواس پنجگانه هست بینایی، چشایی، بویایی، لامسه و... اگر از نجار که توانمند و قابل است این ابزار و وسایل را بگیریم با علم خود متحد می شود، هم این قضیه در مورد حالات روح ما نیز وجود دارد که یکسری اطلاعات را کسب می کند هر چند که چشم، گوش و غیره ...را از ما بگیرند آن چیزی که به وسیله این چشم، گوش و غیره نصیب ما شده است، اینها همه با ما خواهند ماند. حتی در عالم برزخ و قیامت نیز با ما هستند. اگر در یک لحظه متمرکز بشویم به آن چیزی که در کودکی برای ما اتفاق افتاده همه اینها در یک لحظه با روح ما متحد می شود. منتها انسان باید به آن باور داشته باشد. بنابراین هر کاری که ما انجام می دهیم در واقع با ما متحد و یکی شده است وقتی که از حورالعین و موارد دیگر سخن به میان می اید، همان چیزی است که ما در همین دنیا آن را می سازیم، خود من هستم غیر از من چیزی دیگری نیست اون علوم و اطلاعاتی که مخصوص حواس و ماده است تا هنگام مرگ با من است به محضی که می میرم دیگر نیازی به این علوم و اطلاعات مادی نیست، علم نجاری، علم هواپیما سازی و سایر علوم در عالم برزخ دیگر به درد ما نمیخورد.
🔸وی بیان کرد: اگر ما به این علوم مادی و علوم دنیای رنگ خدایی و عبادی و عبودیت بدهیم هم برای دنیای ما و هم برای آخرت ما مفید خواهد بود. در قنوت این دعا را می خوانیم:« ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه». آن چیزی که برای آن دنیای نیاز داریم، این علوم مادی با رنگ دینی و خدایی است نه چیز دیگر. در آن دنیا از ما می پرسند برای این دنیا چه کرده ای و چه توشه ای آورده ای؟ باید در این دنیا طوری تلاش کنیم و به جایی برسیم که در کنار علوم دریچه ای برای ما باز شود که غیر از خدا چیزی را ندانیم و نبینیم.
🔸 عبدوس در ادامه افزود: در آن دنیا هیچ کاری از دست کسی بر نمی آید، هر آنچه که هست از آن خدا و در ید اوست. خداوند متعال علت است و ما معلول، هیچ گاه علت از معلول جدا نیست، بنابراین من معلول باید در تمام حالات، علت العلل را ببینیم؛ عین ما کنتم هو معکم.
🔸وی تصریح کرد: منظور از احسن الخالقین آن بعد درونی و روحانی ماست، نه بعد مادی و صورت ظاهری. در خواب ما صحنه ها، جریان ها و اموری را می بینیم در حالی که ابزار و حواس پنجگانه در کار نیست، اما با این حال می بینیم وگاها هم می ترسیم و یا فرار هم می کنیم.
🔸استاد اخلاق در پایان گفت: اصل حقیقت درک، این حواس پنجگانه نیستند، بله آن چیزی که خداوند به انسان افاضه کرده است و در واقع انسان با چشم سر نمی بیند بلکه با چشم دل می بیند و درک می کند که این کرامات نصیب انسان های کامل می شود.
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔
@mhw_semnan