🏷
#رهکنش | شماره چهار
توصیه هایی کاربردی برای هسته های تبلیغی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠
احصاء فرصتها و تهدیدها
♦️برای منطقه تبلیغی خود یک پرونده تشکیل دهید و با اعضای هسته بنشینید و هر ظرفیت و زمینه حرکت فرهنگی و تبلیغی را که می شناسید، فهرست کنید. قرار است تشکیلاتی تبلیغ کنیم. لذا با نگاه تشکیلاتی زمینه ها را شناسایی کنید. چیزی را از قلم نیندازید. مساجد، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مدارس، کانونها، گروه های تربیتی، مجموعه های فرهنگی، شخصیتهای مهم، نخبگان، خانواده ها و ... .
🔺مانند یک افسر جنگ نرم به ظرفیتها و افراد و مجموعه ها نگاه کنید و ببینید که اینها چه نقشی می توانند در تحقق کارخانه انسان سازی ما داشته باشند؟
🔹البته تهدیدها و چالشهایتان را هم باید بدانید. یک مصلح اجتماعی باید تهدیدها را از بین ببرد و چالشها را مدیریت کند. ملاحظات را باید بدانید. مناسبات را بشناسید و خود را اسیر حاشیه ها نکنید. بدانید قرار است با چه مبارزه کنید و چگونه؟
🔸اگر تا امروز هیچ شناختی از منطقه تبلیغی خود ندارید، هیچ اشکالی ندارد. این حتی می تواند فرصت برای شما باشد که بدون سوگیری ظرفیتها را شناسایی کنید. پرسوجو کنید، اخبار و تحرکات فرهنگی را رصد کنید، ارتباطات ایجاد کنید و سعی کنید به فهرست ظرفیتها اضافه کنید.
🕌 کانون تبلیغی مدرسه علمیه معصومیه |
حوزه علمیه قم