🔰در آمدی به فلسفه ذهن 🔼کیت مسلین،ترجمه مهدی ذاکری ؛چ1،قم:پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،زمستان 1388، 484 صفحه وزیری. ⏹خلاصه ی کتاب فلسفۀ ذهن یك از شاخه‌های فلسفۀ تحلیلی است كه در قرن بیستم پس از معرفت‌شناسی فلسفۀ زبان اهمیت بسیاری یافت و با استفاده از پیشرفت‌های علومی چون روان‌شناسی تجربی، عصب‌شناسی، فیزیولوژی مغز و علوم كامپیوتری رشد و گسترش پیدا كرد. نویسندۀ كتاب حاضر هرچند از متفكران صاحب‌نام در این حوزه نیست؛ اما این كتاب او ویژگی‌هایی نسبت به كتاب‌های دیگر در این زمینه دارد؛ از جمله اینكه او در اینجا بیشتر شأن معلمی دارد و موضع خود را در طرح مباحث چندان دخالت نمی‌دهد و تلاش می‌كند كه آرا و استدلال‌های اصلی دیدگاه‌های مختلف را به‌‌خوبی گزارش كند. همچنین این كتاب دارای سبك و سیاق آموزشی است و نویسنده سعی كرده كمترین اطلاعات فلسفی را پیش‌فرض بگیرد. ویژگی دیگر این كتاب، جامع‌بودن آن است و مهم‌ترین مسائل و دیدگاه‌ها دربارۀ اساسی‌ترین مسئله در فلسفۀ ذهن را معرفی می‌كند. ⬅️نویسنده در پی معرفی مهم‌ترین مسائل و دیدگاه‌ها دربارۀ فلسفۀ ذهن است؛ از جمله مسئلۀ ذهن و بدن، آگاهی، علیت ذهنی و... . همچنین فصلی جداگانه را به دوگانه‌انگاری اختصاص داده است. بر این اساس وی در این كتاب به پرسش‌های فراوانی در باب فلسفۀ ذهن پاسخ داده است؛ مانند اینكه ذهن چیست؟ حالات ذهنی چه تفاوت‌هایی با حالات فیزیكی دارند؟ چه ارتباطی میان ذهن و اشیای فیزیكی برقرار است؟ طرح اساسی نظریۀ ‌این‌همانی ذهن و مغز چیست؟ ◀️شبه‌پدیده‌انگاری چه مدعایی دارد؟ دیدگاه ارسطو در باب فلسفۀ ذهن چیست؟ روش نویسندۀ كتاب، كیت مسلین، در ارایۀ مطالب آن است كه چون كتاب جنبه آموزشی دارد، برای كمك به فهم بهتر مطالب، در ابتدای هر فصل فهرستی از اهداف آن فصل را عرضه می‌كند و در لابه‌لای مطالب تمریناتی را می‌آورد. آن گاه در پایان هر فصل تعدادی پرسش را مطرح می‌سازد و پس از طرح پرسش‌ها، منابعی را برای مطالعۀ بیشتر دربارۀ موضوع آن فصل معرفی می‌كند. 🔰كتاب دارای یازده فصل است كه به این قرار است: فصل اول: مسئله ذهن و بدن؛ فصل دوم: دوگانه‌انگاری؛ فصل سوم: نظریه این‌همانی ذهن و مغز؛ فصل چهارم: رفتارگرایی تحلیلی؛ فصل پنجم: كاركردگرایی؛ فصل ششم: جدی‌گرفتن آگاهی: یگانه‌انگاری غیرتحویلی؛ فصل هفتم: علیت روانی ـ فیزیكی؛ فصل هشتم: دیدگاه ارسطو؛ فصل نهم: مسئله اذهان دیگر؛ فصل دهم: این‌همانی شخصی به عنوان استمرار فیزیكی؛ فصل یازدهم: این‌همانی شخصی به‌عنوان استمرار روانی. 🔰برای خرید و مطالعه آنلاین به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇