🔺سند 2030 در لبنان ✅ @libaniran 🔹مرکز پژوهش و آموزش لبنان طی مراسمی که ماه قبل برگزار شد چشم انداز این مرکز برای دستیابی به اهداف سند توسعه پایدار 2030 را اعلام کرد. این مراسم با حضور مدیرکل آموزش وزارت آموزش و پرورش لبنان، مدیر نمایندگی آمریکا برای توسعه بین المللی در لبنان بروس ماکفرلاند، و نمایندگی یونسکو و یونیسف و نمایندگانی از سفارت های کانادا، ایتالیا و سوئیس برگزار شد. این سند به گفته سازمان ملل برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبودی وضعیت زندگی انسان تنظیم شده است. 🔹مرکز پژوهش و آموزش لبنان یک مرکز دولتی است که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش این کشور فعالیت می کند و وظیفه اش رفع نیازهای بخش آموزشی این کشور از لحاظ فنی و آموزشی است. این مرکز برنامه های آموزشی و کتاب های درسی مدرسه های لبنان را طراحی می کند و مدرسه های رسمی و دولتی این کشور ملزم به اجرای این برنامه ها و استفاده از این کتاب ها هستند. 🔹دکتر ندی عویجان رئیس این مرکز در سخنرانی خود در این مراسم با بیان اینکه سازمان ملل هدف هایی جهانی را برای توسعه پایدار تشخیص داده است و کشورها برای تحقق اهداف آن در سال 2030 توافق کرده اند و اين اهداف به مبارزه با فقر، توجه به بهداشت و آموزش، برابری جنسیتی، تامین آب شرب بهداشتی و غیره پرداخته است گفت: سازمان پژوهش و آموزش که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کند، با کمک شرکای خود در بخش های آموزشی دولتی و خصوصی و همکاری با دانشگاه هاي برجسته و سازمان های بین المللی سعی دارد عناصر موفقیت در تحقق هدف چهارم متعلق به آموزش و پرورش را مهیا کند. و افزود: نقش ما در مرکز این است که روش هایی که به تحقق اهداف توسعه پایدار کمک می کنند را پیدا کنیم تا این شرایط با واقعیت های ملی ما سازگار شود. 🔹 اکثریت مردم لبنان به دلیل اعتقاد رایج به کیفیت آموزشی پایین مدارس دولتی از آن ها دوری می کنند و بیشتر در مدرسه های خصوصی، به خصوص مدارس دینی، که برنامه های آموزشی و حتی کتاب های درسی جداگانه ای دارند تحصیل می کنند. 🔹کارمندان بخش آموزشی لبنان، معلمان و حتی عموم مردم این کشور سال ها است به کیفیت برنامه های آموزشی و کتاب های درسی که مورد اعتماد وزارت آموزش و پرورش لبنان است اعتراض شدیدی دارند. دانش آموزان مدارس دولتی در لبنان سال ها است از عدم برخورداری از امکانات لازم و ضروری، مواد درسی منسوخ شده از کتاب های درسی قدیمی کشورهای اروپایی، وزن زیاد کتاب های درسی که اثر منفی بر سلامت دانش آموزان می گذارد، و همچنین از قیمت بالای آن ها رنج می برند. 🔹اجرای سندهای بین المللی در بخش آموزشی لبنان را با وجود استقلال کامل مدارس خصوصی می توان عملا بی خاصیت شمرد اما همچنان مشکلات اقتصادی روزافزون لبنان، مردم این کشور را به تحصیل در این مدارس وادار می کند، به خصوص در سال های اخیر که عدد تحصیل کنندگان در این مدارس به طرز نمایانی بیشتر شده است‌. ✅ @libaniran instagram.com/p/Bs0CsfsFtZO