♨️سوال ⁉️اگر فقط تعدادی از شیعهیان به بهشت می روند در این صورت آیا تعداد کثیر و چند برابری پیروان دیگر ادیان به جهنم می روند؟ 🔸هیچ گاه و در هیچ امری، کثرت ملاک تعریف، تشخیص و تمیز حق از باطل نیست. آیا اگر کثرت جاهلان، متکبران، ظالمان، فاسدان، فاسقان و جانیان در یک جامعه‌ای بیشتر باشد، حق با آنان خواهد بود؟! در این صورت، حق با ثروتمندان و زورمداران است که اندیشه و باور نظام سلطه می‌باشد. دانشمندان فیزیک، شیمی، ریاضیات و علوم تجربی، در زمین، به نسبت جمعیت بسیار اندک بوده و هستند، حال آیا حق با آنان است که از این علوم چیزی نمی‌دانند؟ پس، کثرت ۱۰ درصد یا ۹۵ درصد ملاک ارزش، سنجش و داوری نمی‌باشد. 🔸قرآن در این باره می فرماید:«‌قُلْ لَا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ فَاتَّقُوا اللَّه يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ، (المائده، ۱۰۰)بگو پليد و پاك يكسان نيستند هر چند كثرت پليد[ها] تو را به شگفت آورد؛ پس اى خردمندان از خدا پروا كنيد باشد كه رستگار شويد.» 🔸 ادیان قبلی تا زمانی موجب سعادت می شوند و مورد قبول خداوند هستند که دین جدیدی نیامده باشد و بعد از آمدن دین جدید ملاک سعادت عذاب و پاداش این دین خواهد بود. 🔸 انسان ها، نسبت به احکام مقرر شده از سوی خداوند ودین جدید ، دو گروهند: 1️⃣ افرادی که پیام خداوند در تمام عمر به آن‌ها نرسیده‌، در حالی که تلاش خود را برای به دست آوردن آن انجام داده‌اند: این گروه که به آن‌ها جاهل قاصر گفته می‌شود، عذر خواهند داشت و عذر واقعی‌، مانع از عذاب الهی خواهد بود. 2️⃣ اشخاصی که امکان به دست آوردن حکم خدا برایشان وجود دارد، اما به دلایلی‌، مانند: تحقیق نکردن‌، تنبلی‌، لجاجت‌، بی‌بند و باری و...، به سراغ آن نمی‌روند: این گونه افراد که به آن‌ها جاهل مقصّر می‌گویند، عذر نخواهند داشت و عذاب الهی شامل آن‌ها می‌شود. با توجه به مقدمة بالا، به یقین در زمان ما، با وجود رسانه های گوناگون و ابزار اطلاع رسانی‌، بیش‌تر مردم اگر نگوییم همه آن ها کسانی هستند که پیام خداوند به آن‌ها رسیده و یا اگر نرسیده می‌توانند تحقیق کنند و در ابعاد گوناگون اعتقادی و عملی‌، حقیقت را بفهمند و اگر چنین نیستند، عذری ندارند، در نتیجه‌، عذاب خواهند شد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. http://btid.org/node/199468 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan