🔰نیازهای معارفی دانشجویان درس تاریخ فرهنگ و تمدن (قسمت دوم) 36. ارتباط و پیوند با علمای آگاه و به روز (برخی جوانان اسلام را مخالف تمدن می دانند). آگاهی از عمومیت نداشتن نگاههای متحجرانه در بین علما در برخورد با پدیده های نوظهور 37. شناخت عدم تعارض اسلام با عقل 38. درک ضرورت و کاربرد تاریخ در زندگی و علوم 39. تمایز قائل شدن بین واقعیت تمدن با اصطلاح تمدن یا تمدن پژوهی 40. شناخت اهداف باستان گرایی افراطی 41. شناخت درست از واقعیات تمدن اسلامی و ایران باستان 42. شناخت صحیح شخصیت های ایرانی مثل کوروش و بابک. آگاهی از دیدگاه های تاریخ پژوهان نسبت به شخصیت کوروش 43. آگاهی از تلاش های استعمار برای اسطوره سازی و الگوسازی از پادشاهان ایران باستان 44. آگاهی از مطالعات تطبیقی بین آثار و مکتوبات قبل و بعد از اسلام 45. اطلاع از تاکید اسلام بر وطن دوستی و هویت ملی 46. آگاهی از عدم تعارض هویت ملی با هویت دینی 47. آگاهی از زمان دقیق اسلام آوری ایرانیان 48. آگاهی از ناکارامدی دین زرتشت 49. آگاهی و شناخت از ناتوانی زبان پهلوی ساسانی در انتقال معانی و مفاهیم علمی 50. آگاهی ازگسترش خرافه و فقر علمی قبل از ورود اسلام به ایران 51. مراجعه به منابع علمی موثق و کتابخانه‌ای بجای مراجعه به منابع غیرعلمی و غیر موثق 52. آگاهی از همه گزارشها و پرهیز از نگاه گزینشی به تاریخ 53. آگاهی از ضعف گزارشات ابن خلدون زمینه کتابخانه سوزی 54. آگاهی از اشکالات تاریخی کتاب دو قرن سکوت و امثال آن 55. اطلاع از اقدامات خواجه نصیر در جلوگیری از نفوذ مسیحیان 56. اطلاع از اقدامات علما و خواجه نصیر در مورد ترجیح بقای اسلام بر بقای عباسیان (تمدن اسلامی) 57. مصونیت در مقابل تبلیغات منفی شبکه‌های وهابی (در مورد علما و خواجه نصیر) 58. اطلاع از جایگاه ژئوپولتیک اندلس در انتقال مولفه های تمدن اسلامی به مغرب زمین 59. آگاهی صحیح از سرانجام اندلس 60. شناخت ظرفیت های فرهنگی اسلام برای جهانی شدن 61. کسب توانایی در ایجاد چشم انداز صحیح دوران ظهور برای جامعه 62. آگاهی از پیامدهای فردگرایی 63. آگاهی از نظرات اکثریت علما در مواجهه مثبت با محصولات دنیای مدرن (تکرار در درس اندیشه 2) 64. توجه به اینکه اصل حجاب اختصاص به اسلام ندارد و قبل از اسلام هم وجود داشته است. 📒 معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir