توضیح یکی از دانش آموزان کلاس دوم در مورد جشن من می توانم برای میهمانان. ارزشیابی با مدل جدول✌️ من می توانم💪💪: 🦋در طول سال در مورد اینکه هر انسانی ضعفهایی دارد و نقاط قوت زیاد، گفتگو شده است. 🦋در انجام تکالیف مهارتی و فهم قران، کودک فهمیده است؛ که نقطه ضعف داشتن به معنای، بی کفایت بودن، نیست. 🦋در روند آموزشی کودک با جدولی که دو ستون دارد، آشنا شده است. ستون اول: نقاط ضعف ستون دوم: نقاط قوت و شعار همه این شده است که من می توانم نقاط ضعفم را به قوت تبدیل کنم و به ستون قوتها اضافه کنم. 🐥🐥🐥 🦋🦋🦋🦋در مرحله ارزشیابی نهایی: از بچه ها خواسته می شود؛ که یک درس را انتخاب کنند، تا در تاریخ مشخص شده با معلمشان به گفتگو بنشینند. در موعد تعیین شده، کودک جدولش را می کشد. معلم از او سوالاتی می پرسد. کودک پاسخش را می دهد. هر قسمت از سوال را که خوب بلد نباشد، معلم از کودک می خواهد در قسمت ضعف بنویسد. بعد کودک و تسهیلگر نقاط ضعف را با هم مرور میکنند. بعد آن در گفتگو کودک متوجه میشود؛ که مثلا دو روز بعد باید نقاط ضعفش را برطرف کند. این روند انقدر ادامه پیدا می کند که کودک با میل و رغبت و اختیار تمام نقاط ضعف مربوط به درسش را برطرف کند. 🌺نکته مهم: تسهیلگر باید دقت داشته باشد، تعداد درج شده در ستون نقاط قوت، باید دو برابر نقاط ضعف باشد. ۷ تا ۱۴سال📚 @madresearmani