♦️
آموزش پیش دبستانی در چین
♦️در نگاه نخست، آموزش های این مهدکودک بسیار جذاب و بلکه اعجاب انگیز است. کودکان نسل آینده، ضمن اینکه با عرضه بار می آیند، آنچه در زندگی آینده به آن نیاز دارند فرا گرفته و از بحث های نظری بیهوده رها هستند. واقعا هم درست است و این فواید وجود دارد. اصلا کاش این آموزش ها در مهدهای ما هم وجود داشت.
♦️اما از سوی دیگر ملاحظاتی وجود دارد که آن ها را نیز نباید از نظر دور داشت. اگر مهدکودکی نظر داشت این الگو را پیاده نماید باید موارد زیر را مدنظر داشته باشد:
۱. این فعالیت ها مانند اتوکشی و خیاطی و بنایی، نانوایی و ... چقدر بچه ها از روی علاقه به این کارها می پردازند؟ اگر پاسخ مثبت است این علاقه را چگونه ایجاد کنیم؟
۲. در کنار این فعالیت ها چقدر بچه ها به بازی می پردازند؟ در این سن بچه ها نیاز به بازی دارند و زندگی واقعی را از طریق و در بازی می آموزند.
۳. آیا در این مهدکودک کرامت بچه ها (به عنوان اصل محوری در تربیت)حفظ می شود یا با این فعالیت ها صرفا آماده فرمانبری، تبعیت، کارمندی و کارگری خواهند شد؟ انسان مطلوب، باید فرزانه باشد و فرمانبرداری را از سر اختیار و آگاهی داشته باشد و نه از سر ترس و ذلت نفس و عادت. شهروند صرفا مطیع و فرمانبر مناسب جامعه کارگری مانند چین است نه جامعه و تمدن اسلامی.
🌍 به کانال مدارس برتر ایران و جهان خوش آمدید:
https://eitaa.com/madresebartar/476