هدایت شده از واحدکار عمودانا
درک مفاهیم مربوط به آب و هوا، ایجاد باد و تغییرات هوا در فصل پاییز 1-بادکنکی را فراهم کنید، باد کنید بعد از اینکه خوب بادکنک را دیدند، به آرامی هوا را از بادکنک خارج کنید و بپرسید چه اتفاقی افتاد؟ چطور این بادکنک بزرگتر شد؟ چطور شد که بادکنک کوچک شد؟ بگذاریدخودشان پاسخ بگویند و هرکس توضیحات خود را داشته باشد، سپس با توضیحات ساده خود پاسخشان را تصحیح کرده و آنها را راهنمایی کنید، برای مثال بگویید که وقتی شما در بادکنک می دمید یا فوت می کنید، هوای درون ششهای شما وارد بادکنک شده و بزرگ می شوند اما وقتی شما بادکنک را آزاد می کنید هوای داخل آن خارج می شود. وقتی بادکنک را از هوا خالی کردید ممکن است در همان حین بادکنک از دست شما رها شده و با پیچ و تابهای بادکنک در هوا همراه باشد برای کودکان جالب است. 2-کاغذهای نازک یا تکه هایی از روزنامه یا چند عدد پر را روی میز و کودکان یا خود شما آنها را فوت کنید و یا با خارج کردن هوای بادکنک حرکت تکه های کاغذ و پر را در اطراف به کودکان نشان دهید و از آنها بخواهید درباره آنچه می بینند صحبت کنند. سپس از آنها سوال کنید: چرا کاغذها و پرها به اطراف پراکنده می شوند؟ چرا وقتی باد می آید پرده تکان میخورد؟ پاسخهای آنها را در هر مورد تصحیح کنید. مثلاً اینکه چون پرها و کاغذها سبک هستند با فوت به اطراف حرکت می کنند، در مورد باد نیز همین طور است. 3-متذکر شوید در فصل پاییز هوا تغییر می کند گاه گرم است، سرد نیست و می شود پنجره را باز کرد و گاه هوا کمی سرد می شود و لازم است پنجره را ببندیم، گاه هوا ابری می شود و حتی باران می آید ولی خورشید تابان و هوا صاف است و ابری وجود ندارد. از کودکان سوال می شود که " شما فکر می کنید که هوا در کجا وجود دارد و در چه چیزهایی است؟" پس از شنیدن جوابهای کودکان می توان به آنها پاسخ داد که هوا مثلاً در تایر ماشین وجود دارد و هوا باعث می شود که چرخها به درستی حرکت کنند و اگر هوا نداشته باشند یا پنچر شوند و هوای آنها خارج شود، مشکلاتی بوجود می آید. کودکان باید بدانند که اگر هوا نباشد چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد برای مثال ما نمی توانیم نفس بکشیم، گیاهان و حیوانات نیز هوا نیاز دارند. 🍁تخصصی واحدکار عمودانا ┏━━━━━━🌼🍂━━━┓ 🆔 @amoodanaa ✍ ┗━━🍁🍃━━━━━━━┛