کانون تخصصی مهدویت اراک
اخلاق گرایی در بازار ♦️فاصله ما با مهدی موعود بیش از هر چیز، فاصله معرفتی، اخلاقی و معنوی است و برا
اهمیت برکت گرایی در بازار بیشتر ما در طول کسب و کار، فقط و فقط به درآمد و ثروت بیشتر می‌اندیشیم. در این صورت، فقط ‌کمیت گرا بوده ایم و از کیفیت غافل گشته ایم. در چنین شرایطی، پرکار و پر درآمد هم که باشیم، از نیل به سعادت و موفقیت حقیقی باز مانده ایم؛ چرا که از کیفیت کسب و کار و خیر و برکت درآمد خویش غافل مانده ایم. ثروت بی برکت، همانند پیکر بی عافیت و عمر بی عزّت است. خیلی از اوقات، کمیت درآمد مهم نیست، بلکه کیفیت به دست آوردن آن، پاکی و طهارت آن، مفید بودن و ماندگاری آن، خیر رسانی و سودمندی آن، و در یک کلام، برکت آن مهم است. امام مهدی(عج) سرچشمه خیر و برکت خیر و برکت الهی در جهان هستی به واسطۀ وجود «انسان کامل» و «واسطه فیض هستی» جریان می‌یابد که در روزگار ما این مقام عظیم در وجود حضرت مهدی(عج) به تجلّی تامّ و تمام رسیده است. بدین وجود حضرت مهدی(عج)، پر برکت ترین وجود عالم هستی است که تمام خیرها و برکت های الهی نیز به برکت وجود او و از مجرای وجود پربرکت او به جهانیان افاضه می شود. آن حضرت که خود پر برکت ترین انسان روی زمین است، بدون تردید به تمامی عوامل برکت زا پایبند بوده و از تمام عوامل برکت زدا دوری می نمایند. و از این رو شناسایی عوامل برکت ساز و پایبندی عملی به آنها و نیز شناسایی عوامل برکت سوز و دوری از آنها ما را به سرچشمۀ خیر و برکت مهدوی نزدیک و نزدیک تر می گرداند. 📚منبع: کتاب بازار و فرهنگ انتظار، راهکارهای عملی جهاد اقتصادی در فضای کسب و کار، محمد باقر حیدری کاشانی، ص۱۴۷ تا۱۴۹ ادامه دارد... (عج) @mahdaviat_arak