اهمیت برکت گرایی در بازار
بیشتر ما در طول کسب و کار، فقط و فقط به درآمد و ثروت بیشتر میاندیشیم. در این صورت، فقط
کمیت گرا بوده ایم و از کیفیت غافل گشته ایم.
در چنین شرایطی، پرکار و پر درآمد هم که باشیم، از نیل به سعادت و موفقیت حقیقی باز مانده ایم؛ چرا که از کیفیت کسب و کار و خیر و برکت درآمد خویش غافل مانده ایم.
ثروت بی برکت، همانند پیکر بی عافیت و عمر بی عزّت است. خیلی از اوقات، کمیت درآمد مهم نیست، بلکه کیفیت به دست آوردن آن، پاکی و طهارت آن، مفید بودن و ماندگاری آن، خیر رسانی و سودمندی آن، و در یک کلام، برکت آن مهم است.
امام مهدی(عج) سرچشمه خیر و برکت
خیر و برکت الهی در جهان هستی به واسطۀ وجود
«انسان کامل» و
«واسطه فیض هستی» جریان مییابد که در روزگار ما این مقام عظیم در وجود حضرت مهدی(عج) به تجلّی تامّ و تمام رسیده است.
بدین وجود حضرت مهدی(عج)، پر برکت ترین وجود عالم هستی است که تمام خیرها و برکت های الهی نیز به برکت وجود او و از مجرای وجود پربرکت او به جهانیان افاضه می شود.
آن حضرت که خود پر برکت ترین انسان روی زمین است، بدون تردید به تمامی عوامل برکت زا پایبند بوده و از تمام عوامل برکت زدا دوری می نمایند. و از این رو شناسایی عوامل برکت ساز و پایبندی عملی به آنها و نیز شناسایی عوامل برکت سوز و دوری از آنها ما را به سرچشمۀ خیر و برکت مهدوی نزدیک و نزدیک تر می گرداند.
📚منبع: کتاب بازار و فرهنگ انتظار، راهکارهای عملی جهاد اقتصادی در فضای کسب و کار، محمد باقر حیدری کاشانی، ص۱۴۷ تا۱۴۹
ادامه دارد...
#بازار_مهدوی
#امام_زمان (عج)
@mahdaviat_arak