🔷اربعین با همۀ عظمتش در اوجِ غربت رسانهای است
🔷اربعین این ظرفیت را دارد که در تمام خانههای مردم جهان، حضور رسانهای پیدا کند
💎
#اربعین و رسانه- (۲)
⭕️ اربعین-با همۀ کارهای رسانهای که برایش انجام شده- بسیار غریبتر از آن چیزی است که فکر میکنید؛ چون ظرفیت جذبِ اربعین، بسیار بالاست ولی ما از این ظرفیت استفاده نکردهایم.
⭕️ ظرفیت اربعین این است که در تمام خانهها در میان مردم جهان، حضور رسانهای پیدا کند و پیامش منعکس شود؛ درحالیکه هنوز در همۀ خانههای مردم ایران و ملتهای اسلامی هم جاری نشده است و این تقصیرِ ما رسانهایهاست.
⭕️ بسیاری از مردم جهان-خصوصاً در کشورهای غربی- نمیدانند که در اینجا یک راهپیمایی 20میلیونی دارد انجام میشود. برخی از رسانههای خارجی، تعداد واقعی زائران اربعین را به مردم نمیگویند بلکه رسماً میگویند: «چندصد هزار نفر در این تجمع شرکت کردند!» و بعد هم در تصاویر خودشان، فقط یک گوشۀ کوچکی از جمعیت را نشان میدهند که چندهزار نفر بیشتر نیستند!
⭕️ دربارۀ اربعین، باید بهعنوان امری که با همۀ عظمتش در اوج غربت است، نگاه کنیم. این صفحاتی که الان در اینترنت-برای اربعین- فعال شده است، بسیار خوب است اما به این مقدار، اکتفا نکنید. به مقدار تأثیری که اربعین تاکنون گذاشته است، نگاه نکنید، اینها خیلی کمتر از قابلیت و ظرفیتِ تأثیرگذاری اربعین است.
👤 علیرضا پناهیان
🚩سازمان سراج-۹۷.۷.۲۶
🔻