وزارت امنیت داخلی آمریکا، در سال ۲۰۰۸ یک دستورالعمل مربوط به سال ۱۹۴۴ را از محرمانگی خارج کرد. بخشی از آن شیوه «کاهش بهرهوری و قدرت سازمانی برای دولتهای متخاصم» را به نیروهای نفوذی آموزش داده است.
ترجمه تحتالفظی است. ضمن اینکه قضاوتی ندارم.
۱. ایجاد کمیته (و کارگروه) برای کارها. کمیتهها هر چقدر که ممکن است بزرگ باشند، هرچه تعداد بیشتر، مخالفت بیشتر.
۲. اصرار به ایجاد فرآیند برای کارها، ممانعت از راههای میانبر که تسهیلگر روندها باشد.
۳. به افراد غیرمتخصص بها دهید تا امید و انگیزه افراد کارآمد و حرفهای کم شود.
۴. افراد غیرمتخصص را ارتقا و از آنها تعریف کنید
۵. در تقسیم کارها، ابتدا غیر مهم را به متخصصین و مهم را به آدمهای ناکارآمد محول کنید
۶. مدام سخنرانی کنید و بقیه را مجبور کنید در سخنرانیهای طولانی شرکت کنند
۷. ایدهآلگرایی را ترویج کنید.
۸. برای کارها فرآیند اخذ مجور بگذارید. فرآیندهای را طوری تنظیم کنید که یک نفر مسئولیت یک بخش را نداشته باشد تقسیم مسوولیت در سطوح مختلف به نحویکه هیچ کس مسوول نیست
۹. جلسه و کنفرانس بگذارید حتی وقتی کارهای مهمتری برای انجام هست
@BisimchiMedia