هدایت شده از امام مهدی منتظر ماست...
🖥رسانه ملی وترویج فرهنگ مهدویت 3⃣ سرلوحه قرار دادن اندیشه امام خمینی درباره انتظار ◀️در جامعه ما دیدگاه‌ها و اندیشه‌های متفاوت و گاه متعارضی در زمینه مهدویت و انتظار وجود دارد. ◀️گروهی با برخورد «غیرفعال» با اندیشه انتظار، هرگونه حرکت اصلاحی را در دوران غیبت نفی می‌کنند و هیچ تکلیف و مسئولیتی را برای زمینه سازی ظهور متوجه منتظران نمی دانند. ◀️در نگاه این گروه، حداکثر وظیفه منتظران، دعا برای فرج امام زمان (ع) و تلاش برای تشرف خدمت آن حضرت است. ◀️گروهی هم با اثرپذیری از اندیشه‌های امام خمینی و با نگاهی «فعال» به مفهوم انتظار، انتظار فرج را «انتظار قدرت اسلام» می‌دانند و بر این باورند که در عصر غیبت، شیعیان باید تلاش کنند که با تشکیل حکومت و گسترش عدالت و صلاح در جامعه، مقدمات ظهور امام مهدی (ع) را فراهم آورند. ◀️حال این پرسش مطرح است که برنامه‌های مهدوی صدا و سیما باید مروّج و مبلّغ چه دیدگاهی باشد و برآیند عمومی برنامه‌های تولید شده، مخاطبان را به کدام دیدگاه متمایل سازد؟ ◀️پاسخ این پرسش در نگاه اول آسان به نظر می‌رسد و همه اذعان می‌کنند که باید برنامه‌های صدا و سیما مروّج و مبلّغ دیدگاه دوم باشد، ولی مهم این است که در عمل چه اتفاقی می‌افتد و ساختار برنامه‌های تولیدی، بخش‌های مختلف آنها و فضای کلی حاکم بر برنامه‌ها کدام دیدگاه را تقویت و کدام دیدگاه را تضعیف می‌کند؟ ◀️به نظر می‌رسد در حال حاضر در بیشتر برنامه‌های مهدوی به وجه معرفتی موضوع مهدویت و انتظار، چنان که باید توجه نمی شود و رویکرد آنها بیشتر احساسی عاطفی است. ◀️در این برنامه‌ها از تکالیف و وظایف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی منتظران در عصر غیبت کمتر سخنی به میان می‌آید. ◀️مباحث مطرح شده در این برنامه‌ها نیز با شرایط امروز جهان اسلام و تهدیدهای بالقوه و بالفعلی که کیان اسلام و شیعه را تهدید می‌کند، هیچ ارتباطی ندارند. ◀️ بدین ترتیب نمی توان انتظار داشت این گونه برنامه‌ها در نهایت، مخاطبان را به سوی دیدگاهی رهنمون شود که برای انتظار، نقشی سازنده، تحول آفرین و زندگی بخش قائل است. ◀️بنابراین، مدیران و برنامه سازان رسانه ملی باید مراقبت کنند که با افزایش کمی و ارتقای کیفی برنامه‌های ویژه مهدویت، این گونه برنامه‌ها در عمل، مروّج و مبلّغ دیدگاه حضرت امام خمینی یا همان باشند. http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa