هدایت شده از امام مهدی منتظر ماست...
🖥رسانه ی ملی و ترویج فرهنگ مهدویت ◀️استفاده نکردن از متن‌های بی محتوا یا کم محتوا 🔵قالب ادبی اعم از شعر یا نثر، وسیله مناسبی برای انتقال مفاهیم دینی از جمله معارف مهدوی است و در ایجاد انس و ارتباط میان مردم و موعود منتظر بسیار اثر دارد. با این حال، باید توجه داشت که در استفاده از این قالب هم نمی توان نسبت به محتوا و مضمون بی اعتنا بود و از هر متنی صرفاً به دلیل زیبایی و داشتن آرایه‌های ادبی استفاده کرد. 🔵متأسفانه بسیار دیده می‌شود که مجریان برنامه‌های صدا و سیما به ویژه در برنامه‌های زنده، شعر یا قطعه ادبی را با آب و تاب در مدح و ثنای امام عصر (ع) می‌خوانند، بی آنکه توجه کنند این شعر یا قطعه ادبی چیزی به معرفت مردم اضافه می‌کند یا انس آنان را با امامشان بیشتر می‌کند یا خیر؟ 🔵سخنان رهبری در این زمینه خواندنی است: گاهی انسان برنامه ای را می‌بیند که شخصی با شدّ و مدّ و مثل یک قطعه ادبی، فرضاً راجع به امام هفتم، موسی بن جعفر، حرف می‌زند: «در سرادق ملکوت! » که هیچ معنا ندارد و مثل پفک بزرگ است. این کارها نه ایمان کسی را زیاد می‌کند، نه لذتی دارد، نه هنر نویسندگی به معنای حقیقی کلمه در این کار به کار رفته. چرا ما این برنامه‌ها را پخش می‌کنیم؟... به جای صدای آن طوری، چند فضیلتِ درست، منطقی با سند درست از امام موسی بن جعفر نقل کند و زندگی او را شرح دهد؛ انسان گوش می‌کند، لذت می‌برد، معرفت و محبتش زیاد می‌شود، دلش از شنیدن مناقب این بزرگواران روشن می‌شود. 🔵بنابراین، نباید تصور کرد که رسالت صدا و سیمای جمهوری اسلامی در زمینه ترویج و گسترش معارف مهدوی تنها به این کار خلاصه می‌شود که در شب‌های جمعه یا آخرین ساعت‌های روز جمعه، دقایقی را به امام زمان (ع) اختصاص دهد و با پخش چند شعر و قطعه ادبی همراه با تصویرهایی از مسجد مقدس جمکران، مردم را سرگرم کند. 🔵رسالت رسانه ملی آن گاه به طور کامل محقق می شود که برنامه‌های مهدوی، معرفت و محبت مردم را نسبت به امام عصر افزایش دهد. 📚رسانه ی ملی و ترویج فرهنگ مهدویت http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa