🔰 نحوه برخورد اولیاء با کارنامۀ دانش آموزان
🌀 بخش اول
📌 در این روزها و پس از پایان امتحانات میان سال، کم کم نوبت به دریافت کارنامه دانشآموزان میرسد. برگهای که حاصل تلاش ایام امتحانات دانش آموز در آن به صورت فشرده منعکس شده است و بار روانی زیادی را بین خانه و مدرسه منتقل میکند. برخورد هوشمندانه اولیاء با کارنامه در منزل میتواند تاثیر مثبت زیادی در آرامش روانی و بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان داشته باشد.
1⃣ هر کارنامهای سزاوار تشویق است.
💢 حتی اگر نمرات درخشانی هم در آن نباشد و بدانید که این تشویق کردن مهمترین نیاز دانش آموز ماست. پس در کارنامه بگردید و دنبال موردی برای آفرین گفتن و شارژ روحی دانش آموز باشید. بررسی نقاط ضعف و نمرههای کم بعد از توجه و بزرگنمایی نمرات خوب بسیار کارآمدتر خواهد شد. یادتان باشد کارنامه نمادی از پایان گرفتن یک تلاش در یک مقطع زمانی است و هر تلاشی سزاوار یک خسته نباشی و یک تشکر در انتهای آن است.
2⃣ در بررسی هر نمره فقط میزان کاستی آن تا بیست را نبینید.
💢 مثلا یک نمره ۱۵ دو معنا دارد. انجام شدن سه چهارم یک کار و عدم انجام یک چهارم آن کار؛ اگر میخواهید این نمره تبدیل به بیست شود اول باید برای این ۱۵ نمره کسب شده ارزش قائل شوید بعد به ۵ نمره کسب نشده بپردازید و سعی در جبران آن داشته باشید.
https://eitaa.com/hamkaran12
🍃🍃🍃