هدایت شده از .
ابعاد شناختی عاشورا برای لحظات حساس امروز: نتیجه رفتار ۳ نوع مخاطب تحت تاثیر سازمان تبلیغاتی آن عصر است: ۱.پروپاگاندای محاسباتی دستگاه تبلیغاتی معاویه و یزید و ایجاد اختلال محاسباتی و شناختی در مردم با تولید شبهه، شایعه و اخبار جعلی ۲.مخاطبی که به دنیا، باطل بینی و باطل شنیدن عادت کرده بود و در تشخیص حق دچار شک بود. ۳.مخاطبی که حق را تشخیص داد اما غیرت دینی و جرات دفاع از حق از او با مارپیچ‌سکوت، تهدید و ترس گرفته شده بود. ، جهاد امید و ارتقای سواد و مهارت رسانه‌ای مخاطب مانع از تکرار کربلا می شود. بسم الله