🌀 مروری بر عملکرد کانالهای حوزوی در انتخابات 🖋 محمد حق‌پرست 🔹 اکنون که ویروس خطرناکی وارد جامعه شده، کانالهای پزشکی که مخاطبشان پزشکان هستند، چند عکس‌العمل می‌توانند داشته باشند: 1⃣ بی خیال این ویروس جدید باشند و درباره موضوعات دیگر حرف بزنند. (بماند که این کانالها همیشه ادعاشون میشود که به روزترین هستند.) 2⃣ دستوراتی برای مریض نشدن و مراقبت بدهند، یعنی مثل کانالهای عادی دیگر رفتار کنند و کاری به وظایف جامعه پزشکی نداشته باشند. 3⃣ وقتی به این ویروس بپردازند که دیگر وقتی برای پیشگیری و درمان نیست. 4⃣ پرداختن به وظایف پزشکان نسبت به مهار ویروس جدید، اعم از پیشگیری، درمان و ریشه کن کردن ویروس. 🔹 اکنون این رویه را با کانالهای حوزوی در انتخابات مقایسه کنید. بزنگاه تبلیغ است؛ چون اگر انتخابات تضعیف شود یا افراد نااهل وارد مجلس شوند، به ضرر حکومت اسلامی خواهد بود. اما کانالهای حوزوی که مخاطبانشان طلاب نخبه و مبلغ هستند، چگونه رفتار کردند؟ 1⃣ بعضی کانالها ترجیح دادند اصلا وارد بحث نشوند. انگار نه انگار که بزرگترین بزنگاه سیاسی در جامعه مطرح است. تعجب برانگیز و تأسف آور است که دغدغه بعضی این کانالها حرفهای حضرت آقاست و دوره کتابهای ایشان را برگزار میکنند ولی هیچ نکته ای از ایشان درباره انتخابات منتشر نکردند تا به طلاب انگیزه تبلیغی بدهد. با اینکه این کانالهای محترم، بر افکار و شخصیت یک انسان کاملا سیاسی، مطالعه و تبلیغ می‌کنند؛ ولی در بزنگاه سیاسی سرگرم مطالب دیگر هستند! 2⃣ بعضی وارد بحث شدند، اما دقیقه نود؛ یعنی وقتی که دیگر به درد مخاطبانشان -که طلبه‌ها باشند- نمی‌خورد. صرفا به یکی دو پست ضعیف اکتفا کردند. 3️⃣ بعضی وارد بحث شدند، اما نه از نگاه طلبگی، بلکه همانند دیگر کانالهای عمومی؛ مدام از بدی‌های افراد لیست مقابل گفتند. (ای کاش این جماعت فرمایشات رهبری درباره شیوه انتقاد صحیح و سازنده را مطالعه و عمل کنند.) 4️⃣ بعضی هم به رسالت روحانیت پرداختند مثل اینکه چه مطالب سیاسی را باید گفت؟ و وظیفه روحانیت نسبت به معرفی نامزد چیست؟ حوزه علمیه باید سیاسی باشد یا نباشد و.... 📌 پ.ن: تا وقتی کانالها و رسانه های حوزوی رشد نکنند، نمی‌توانند باعث رشد طلاب شوند. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj