🌀 بالاخره معاونت سطوح عالی حوزه علمیه استان قم اقدام به اطلاع‌رسانی نمود 📝 جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید، انتخاب مَدرس اساتید، انتخاب درس اساتید و طلاب 🔸 مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه قم روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می گردد. ▫️قبل از شروع سال تحصیلی، مقدماتی فراهم گردیده تا سال تحصیلی جدید با نظم و انضباط آموزشی مناسب آغاز و ادامه یابد. با این هدف، اقدامات زیر انجام شده است: ➖ با توجه به اینکه دروس حوزه علمیه قم در ایام کرونا، دو سال به صورت مجازی برگزار شده بود، در آغاز سال تحصیلی گذشته امکان ساماندهی مدرس‌ها وجود نداشت و برخی دروس بدون هماهنگی با مدرس مورد نظر، انتخاب شده و درس نیز در محل دیگری برگزار شده بود. در آن شرایط برای بخش امور اساتید، امکان سرکشی از مدرس‌ها و رسیدگی به امور اساتید محترم فراهم نبود؛ اما برای سال تحصیلی جدید، مدرس‌ها در سامانه اساتید بر اساس لیست دریافتی از مدرس‌ها تنظیم گردید و در تاریخ ۵ شهریور در این مورد به این نحو اطلاع‌رسانی و تأکید شد که اساتید محترم در صورت عدم امکان ثبت درس در مدرس مورد نظر، به اتاق ۲۱۵ امور اساتید دارالشفاء مراجعه و یا با شماره ۳۲۱۹۱۹۶۴ تماس حاصل نمایند. ➖ در دو سال گذشته در بررسی‌ها مشخص شد که میتوان مدرس‌ها را به چند دسته تقسیم نمود: ۱. برخی مدرس‌ها بدلیل استیجاری بودن و یا تغییر کاربری، در ایام کرونا و بعد از آن غیرفعال شده‌اند. ۲. برخی از مدرس‌ها که قبلاً فعالیت خوبی داشتند، در دوره دو ساله شیوع کرونا شرایط مطلوب را از دست داده‌اند. ۳. برخی از آن‌ها فاقد مدیر و یا کادر اداری مشخصی که مسئولیت مدرس را به عهده بگیرد بودند. ۴. برخی از مدرس‌ها در قالب پایگاه علمی تربیتی فعالیت می‌کردند و پایگاه‌ها طبق آیین نامه، مجاز به برگزاری دروس اصلی نبودند. ۵. تعدادی از مدرس‌ها از شورای گسترش، مجوز مدرسه عالی دریافت کرده بودند و به عنوان یک مدرسه با طلاب مشخص خود فعالیت می‌کردند. ۶. برخی دیگر هم اهتمام لازم برای برگزاری دروس به صورت حضوری را نداشتند. ۷. تعداد قابل توجهی از مدرس‌ها نیز فعال و با شرایط مطلوب فعالیت دارند. ➖ با توجه به وضعیت یادشده، چاره‌ای جز تجدید نظر نسبت به ادامه فعالیت برخی مدرس‌ها نبود؛ هرچند همزمان با این اقدامات دو اقدام دیگر نیز انجام شد: یکم: برخی از مَدرس‌ها که مدیران آن‌ها به امور اساتید مراجعه نموده و درخواست فعالیت مجدد داشتند، پس از انجام بررسی‌های لازم و فراهم ساختن تمهیدات جهت شروع فعالیت مجدد، دوباره فعال شدند. در حال حاضر هم چنانچه مدرسی حداقل شرایط برای برگزاری دروس را داشته باشد می‌تواند جهت ساماندهی به اتاق ۲۰۵ مراجعه نماید. دوم: وضعیت تمام اساتیدی که پیشتر در مَدرس‌های تعطیل شده به تدریس اشتغال داشتند، بررسی شد و با ارسال پیامک برای اساتیدی که از در اختیار داشتن مدرس محروم بودند، جهت مساعدت برای در اختیار گذاشتن مدرس اعلام آمادگی شد. ➖ در روزهای آینده نیز اساتیدی که به خاطر ساماندهی با مشکل مدرس مواجه شده اند، می‌توانند با شماره‌هایی که اعلام شده تماس بگیرند تا نسبت به ثبت درس آن‌ها اقدام لازم صورت پذیرد. ➖ اعلام شد با توجه به اینکه در سال تحصیلی جاری انتخاب درس اساتید تنها یک بار در پیشخوان سامانه اساتید سطوح عالی فعال می‌باشد، لازم است اساتید محترم کلیه دروس سال تحصیلی جاری را انتخاب نمایند. 🔻 قابل ذکر است بیش از ۸۵ درصد اساتید، در بیش از ۱۱۰ مدرس برای دروس سال تحصیلی جدید انتخاب نموده‌اند و باز هم چنانچه استاد محترمی در این ساماندهی نیاز به محل تدریس داشته باشد می‌تواند جهت هماهنگی، به یکی از مدرس‌ها مراجعه و یا با ارسال پیامک به شماره همراه ۰۹۱۹۲۵۲۱۹۱۲، در این خصوص اقدام نماید. ◼️ انتخاب درس طلاب امسال در دو مرحله انجام می‌شود: 🔹 مرحله اول از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ شهریور، که مختص طلابی است که در نوبت ششم امتحان ندارند. 🔹 مرحله دوم از تاریخ ۱ تا ۳ مهر، ویژه طلابی که در نوبت ششم امتحان داشته‌اند. هیچ تداخلی بین امتحان و انتخاب درس بوجود نخواهد آمد. 🌐 سطوح عالی @Manahejj