🔴 وزارتِ بی‌سیاست ولی پرسیاستگذار ! 🔹 همه ناطقین امروزِ مجلس از مخالف وزیر گرفته تا مدافع، تاکید داشتند که فاطمی‌امین، پاکدست و پرکار و بااخلاق بود. او بخاطر مسئله شخص خودش برکنار نشد؛ پس چوب چه چیزی را خورد؟! 🔺 اصلی‌ترین علت ذکرشده استیضاح، معضلات خودرو بود. حال، سوال بنیادی این است که اساساً سیاست صنعت خودرو در جمهوری اسلامی چیست که وزیر باید مجری آن باشد؟؟ ▪️ بعد از ۵۰ سال هنوز معلوم نیست که مونتاژ خودرو خارجی، امر مطلوبی هست یا نه و ما را خودروساز می‌کند یا خیر؟ ▪️ هنوز قوای سه‌گانه نمی‌دانند سالانه چند خودرو فرسوده باید حتما و تحت هرشرایطی اسقاط شود؟ ▪️ هنوز بر سر نحوه قیمت‌گذاری کالاهای پایه در بورس کالا سیاست نهایی روشن نیست. 🔺و ده ها مثال دیگر که نشان می‌دهد تولید و وزارت صمت، اساساً سیاست روشنی ندارد و داریم دور خود می‌چرخیم. 🔶 این بی‌سیاستی رابگذارید درکنار وجود چندین نهاد تصمیم‌گیر درحوزه صمت (وبطور خاص خودرو): ❕مجلس شورای اسلامی ❕هیات وزیران ❕مجمع تشخیص ❕بانک مرکزی ❕ستاد تسهیل ❕شورای رقابت ❕شورای عالی بورس ❕سازمان حمایت ❕سازمان تعزیرات حکومتی ❕سازمان بازرسی ❕سازمان ملی استاندارد ❕سازمان محیط زیست ❕نیروی انتظامی ❕اتاق بازرگانی ❕و .... ⁉️ یک وزیر چگونه باید نظر این همه نهاد را هم‌آهنگ کند؟! این است که تحولات اساسی در حوزه تولید به نتیجه نمی‌رسد. 🔹 اگر در صنایع نظامی موفق هستیم، چون اولاً سیاست روشنی دارد و ثانیاً حرف آخر را یکی می‌زند. 👈 حکمرانی تولید، باید متحول شود. 👤روح‌الله ایزد‌خواه