🔴 وزارتِ بیسیاست
ولی پرسیاستگذار !
🔹 همه ناطقین امروزِ مجلس از مخالف وزیر گرفته تا مدافع، تاکید داشتند که فاطمیامین، پاکدست و پرکار و بااخلاق بود. او بخاطر مسئله شخص خودش برکنار نشد؛ پس چوب چه چیزی را خورد؟!
🔺 اصلیترین علت ذکرشده استیضاح، معضلات خودرو بود.
حال، سوال بنیادی این است که اساساً سیاست صنعت خودرو در جمهوری اسلامی چیست که وزیر باید مجری آن باشد؟؟
▪️ بعد از ۵۰ سال هنوز معلوم نیست که مونتاژ خودرو خارجی، امر مطلوبی هست یا نه و ما را خودروساز میکند یا خیر؟
▪️ هنوز قوای سهگانه نمیدانند سالانه چند خودرو فرسوده باید حتما و تحت هرشرایطی اسقاط شود؟
▪️ هنوز بر سر نحوه قیمتگذاری کالاهای پایه در بورس کالا سیاست نهایی روشن نیست.
🔺و ده ها مثال دیگر که نشان میدهد تولید و وزارت صمت، اساساً سیاست روشنی ندارد و داریم دور خود میچرخیم.
🔶 این بیسیاستی رابگذارید درکنار وجود چندین نهاد تصمیمگیر درحوزه صمت (وبطور خاص خودرو):
❕مجلس شورای اسلامی
❕هیات وزیران
❕مجمع تشخیص
❕بانک مرکزی
❕ستاد تسهیل
❕شورای رقابت
❕شورای عالی بورس
❕سازمان حمایت
❕سازمان تعزیرات حکومتی
❕سازمان بازرسی
❕سازمان ملی استاندارد
❕سازمان محیط زیست
❕نیروی انتظامی
❕اتاق بازرگانی
❕و ....
⁉️ یک وزیر چگونه باید نظر این همه نهاد را همآهنگ کند؟!
این است که تحولات اساسی در حوزه تولید به نتیجه نمیرسد.
🔹 اگر در صنایع نظامی موفق هستیم، چون اولاً سیاست روشنی دارد و ثانیاً حرف آخر را یکی میزند.
👈 حکمرانی تولید، باید متحول شود.
👤روحالله ایزدخواه