🚨 ارابههای مرگ میلیونی/کیسه هوای هیچکدام از خودروهای تصادف زنجیرهای خوزستان باز نشده بود؛ چرا خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند؟
👤 سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور گفت:
🔺۳۲ درصد از فوتیهای تصادفات، سرنشینان وسایل و ۲۵ درصد رانندگان هستند، همچنین موتورسیکلتسواران ۲۴ درصد و عابرین پیاده سهم ۱۹ درصدی دارند.
🔸در بعضی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم و بین ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح داریم؛ علیرغم اینکه در سال ۹۸ کاهش چشمگیر فوتیهای تصادفات را داشتیم اما امسال با رشد ۱۲ درصدی ترددها، ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول داشتهایم و تعداد جانباختگان متأسفانه رشد داشته است.
🔸در تصادف زنجیرهای بهبهان هیچکدام از ایربگهای خودروها باز نشده بود، چرا خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند؟ اینکه همیشه بگوییم راننده مقصر است قبول اما نقش سازمانهای دیگر چه میشود؟
🔸ناوگان عمومی ۲۱۰۰ کشته داده که بیشترین کشتهها مربوط به کامیونها، تریلیها و اتوبوسهاست. چرا باید کامیونها از جادههای فرعی تردد کنند و به دور از چشم پلیس باشند و در نهایت شاهد چنین حادثه دلخراش سنندج باشیم.
🆔
@Masaf