ابزار "ظرفیتهای بین الملی" (۱۰)‼️
🔹🔷 سند ۲۰۳۰ (۴): ادامه بحث...
یکی دیگر از تناقضات سند۲۰۳۰ با ارزشهای اسلامی، نگرش سند به آموزش مسائل دینی و مذهبی است؛ از جمله:
۱.اجتناب از مفروض گرفتن دین واحد.
۲.اجتناب از تمرکز بر مذهب یا باور واحد(خاص) و تکثر گرایی در توصیف تنوع مذهب و معرفی همه آنها از جمله فرقه ای مانند بهائیت و حتی باورهایی مانند شیطان پرستی و.. بدون توجه به درست یا غلط بودن آن به دانش آموز؛
۳. ارائه اطلاعات خنثی در باره اختلاف دیدگاه بین مذاهب، بدون توجه به حقانیت هیچ کدام.
۴. معرفی عقاید و مراسم همه ادیان، حتی مکاتب و فرق و باورهای غیر دینی.
۵. تبیین دیدگاه گروههای مذهبی و غیر مذهبی در مباحث اجتماعی و...
به این ترتیب، دانش آموز با انبوهی از ادیان، مذاهب، فرق و باورهای گوناگون مواجه و عملا از تمزکز بر آموزه های دین اسلام و ارزشهای وحیانی فاصله می گیرد.🔷🔹
شماره بعد: ابزار ظرفیتهای بین المللی(۱۱)( سند ۲۰۳۰ (۵))
منبع: ترجمه متن سند ۲۰۳۰، کمیسیون یونسکو_ ایران، ۱۳۹۴ و تعدادی از اسناد پشتیبان.
گردآوری و تحلیل: رمضان فیضی و محمد جعفر منصوری
🔍
#بصیرتی
#جنگ_نرم
•┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان
🆔
@salehinzn